Ja es pot veure al web de TVC el documental Una llengua que camina

El valencià avança malgrat els entrebancs i la manca de suport institucional. I ho fa gràcies a l’empenta de la societat civil i als esforços fets durants el quart de segle de vigència de l’ensenyament en valencià, que és la clau de la normalització de la llengua en nombrosos àmbits socials, insuficient encara, però imparable. Esta és la tesi del documental "Una llengua que camina", que es preestrena hui a València. El film pren actualitat en un moment on el Consell planteja suprimir les línies en valencià.

Després de més de 25 anys, les primeres generacions de valencians que han estudiat en la nostra llengua són persones adultes que fan tots els possibles per viure en valencià a casa, al carrer i al treball. Aquesta idea és la que ha donat nom al documental. El film retrata la vida diària de cinc persones que viuen a distints punts del territori valencià i que ens permeten fer una radiografia de la llengua de nord a sud, de les ciutats i dels pobles. Una professora de periodisme de la Universitat d’Alacant, Mar Iglesias; el cantant i lletrista d’Obrint Pas, Xavi Sarrià; un dermatòleg de l’Hospital General de Castelló, Gerard Pitarch; una romanesa valencianoparlant, Dariana Groza, i el mestre d’infantil i expresident d’Escola Valenciana Diego Gómez posen rostre a l’estat de salut del valencià.

El film és una producció de Vilaweb en coproducció amb Televisió de Catalunya, amb el suport de d’Escola Valenciana, Edicions Bromera, Edicions 96 i l’Institut Català de les Indústries Culturals.

Properes projeccions

"Una llengua que camina" es projectarà en nombroses ocasions arreu de les comarques en actes organitzats per les coordinadres comarcals d’Escola Valenciana i altres entitats i associacions. Diumenge es van fer passes a Xaló i Senija (la Marina Alta). El 14 d’octubre es podrà vore a Vilamarxant i el 2 de novembre a Alzira, en el context dels premis Ciutat d’Alzira. Banyeres de Mariola, Castelló de la Plana, Alacant, Bétera, Maó i Sant Cugat del Vallés són altres de les localitats que acolliran projeccions les properes setmanes.

Si voleu organitzar una projecció no dubteu en posar-se en contacte amb Escola Valenciana.