Emprenem una campanya de suport a les famílies afectades per la LOMCE amb FAPA Enric Valor, Penyagolosa i València

El Decret de currículum de Primària ataca frontalment l’ensenyament plurilingüe en valencià. Així ho constaten també les associacions de pares i mares d’alumnes, perquè entenen que l’ensenyament en valencià és qualitat educativa òptima per als seus fills i filles.

En aquest context, els representants d’Escola Valenciana s’han reunit a les seus de l’entitat en Alacant, València i Castelló amb equips de treball de la FAPA Enric Valor, presidida per Sonia Tirado, la FAPA Penyagolosa, presidida per Loli Tirado i la FAPA València, presidida per Eva Grimaltos.

En les reunions paral•leles s’ha concretat una actuació conjunta, que suposarà l’enviament a les famílies d’un document on cada pare i mare que ho considere pot signar per mostrar la seua queixa a l’aplicació de la LOMCE, que afecta directament a l’educació dels seus fills i filles. Tal com s’ha acordat amb les associacions de pares i mares d’alumnes, les instàncies arribaran a les famílies de totes les escoles públiques

Les instàncies que signen les famílies seran recollides per Escola Valenciana i conformaran una addenda que es presentarà al Tribunal Superior de Justícia valencià en relació al recurs contenciós-administratiu contra el Decret de currículum de Primària que l’entitat va fer efectiu el passat 8 de setembre.

"L’educació de qualitat ha de ser un servei públic que ha d’estar a l’abast de les famílies i si cal fer aquest tipus d’accions davant dels tribunals per a defensar un dret bàsic, ho farem. Aquestes campanyes calen quan els governats no estan a l’altura de la societat a la qual han de servir", ha explicitat el president d’Escola Valenciana.

Les queixes també s’enviaran al Ministeri d’Educació i a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports durant aquest curs escolar.

Aquesta mesura administrativa i jurídica s’afegeix a les mobilitzacions de demà que se celebraran a Alacant, Castelló i València per a defensar l’escola pública, de qualitat i en valencià davant de les polítiques destructives contra la nostra escola que estan duent a terme la consellera María José Català i el ministre José Ignacio Wert.