Escola Valenciana guardonada amb el Premi Martí Gasull de la Plataforma per la Llengua

Des de l’entitat cívica s’ha volgut destacar l’enorme tasca d’Albert Jané savi i dinamitzador de la llengua i impulsor d’una revista de referència com ‘Cavall fort’; així com l’aposta ferma de Cerveses Moritz pel que fa a l’ús coorporatiu de la nostra llengua, i que ha suposat un valor afegit per a la marca.

Aquest premi, convocat per la Plataforma per la Llengua, una entitat que realitza un treball impecable de promoció lingüística a Catalunya, es decidix per votació popular. Enguany ha hagut una participació de més de 8.000 persones, quasi el doble que en l’edició passada, segons l’organització. El percentatge de vots més alt ha recaigut en Escola Valenciana. Aquest secret es va desvetlla a l’acte de lliurament del guardó.

Vicent Moreno president de l’entitat cívica va tindre paraules per als altres dos finalistes: ‘Aquest és un premi compartit amb Albert Jané i amb Moritz. Plenament. Sincerament. Absolutament. No creiem en guanyadors i derrotats quan l’objectiu és comú. Aquest reconeixement és per a tots’, i va continuar: ‘Gràcies, gràcies de tot cor a la gent que ha volgut destacar la nostra tasca. Aquest premi és de i per a la societat valenciana. Tantíssima gent que viu en valencià a un país que no sol ser retratat. Un País Valencià que dóna l’esquena a l’especulació i la demagògia. Un país construït des de la base, que dignifica cada dia el fet d’estimar el nostre màxim tret d’identitat’.
Des de l’entitat s’ha agraït la tasca del jurat del Premi Martí Gasull i de les persones que proposaren Escola valenciana com a candidata d’aquesta segona edició. Vicent Moreno va destacar el paper d’aquest premi: ‘Volem agrair la Plataforma per la Llengua el Premi Martí Gasull, un gran projecte que, seguint la filosofia de qui li posa nom, servix per a donar a conéixer millor persones, entitats i empreses que treballem en la nostra llengua i la intentem prestigiar cada dia. Volem agrair també el treball en tots els camps que també realitza la Plataforma com a entitat de referència social. Som més d’onze milions de persones les que parlem aquesta llengua. Una llengua que no té encara estat ni estatus d’estat, amb l’excepció d’Andorra’.

El president d’Escola Valenciana va recordar en l’acte que enguany es commemoren 20 anys de la mort d’Ovidi Montllor: ‘El llegat de l’Ovidi és un pont entre Catalunya i el País Valencià. No s’entén l’Ovidi sense tot plegat’.

Des d’Escola Valenciana es van destacar les principals línies d’actuació de l’entitat durant la primera meitat de 2015, tot un seguit d’accions concebudes amb el lema L’escola que volem: des de la presentació d’un model educatiu global que està obert a aportacions i que té com a objectiu millorar el nostre sistema educatiu, fins a la ‘Crida per l’escola que volem’, que se celebrarà el dissabte 21 de febrer o les Trobades d’Escoles en Valencià, els grans altaveus d’estima per la llengua i reivindicació de drets lingüístics al País Valencià. Tot un seguit de pautes per a presentar al pròxim Govern valencià.