35 equips participen en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat impulsada per Escola Valenciana i les universitats públiques

L’estreta col•laboració entre la Xarxa Vives i Escola Valenciana fa possible la consolidació de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, competició que compta amb la participació de l’alumnat dels instituts valencians i que enguany afronta la seua segona edició.

La competició va nàixer a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària. La primera edició de la Lliga va comptar amb la participació d’instituts de Castelló i d’Alacant, i enguany s’estén a la resta de territoris de la regió Vives.

Es tracta d’una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO i Batxillerat de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. El tema de debat de l’edició d’enguany és Els diners fan la felicitat?

Pel que fa a la Lliga de Debat celebrada a la Universitat d’Alacant hi ha participat 18 equips, a la de la Universitat de València hi ha participat 14 i a la de la Universitat Jaume I de Castelló 3.

Els equips guanyadors de les tres fases locals han estat un dels grups de l’IES Serra de Mariola de Muro pel que fa a la competició d’Alacant, l’IES Abastos de València i un dels equips de IES Joan Baptista Porcar de Castelló.

Pel que fa als millors oradors, els guanyadors han estat Balma Pardo, de l’IES Joan Baptista Porcar de Castelló; Sara Romero Orts, de l’IES Serra Mariola de Muro; i Juan Devesa, de l’escola La Masia de Museros.

La fase final de la competició, que compta també amb la participació d’instituts de Catalunya i Andorra, tindrà lloc a la seu de la Universitat Oberta de Catalunya a Salt els dies 27 i 28 de març.

Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana ha comentat: "Tots els equips participants, ja per fer-ho, són guanyadors d’aquesta experiència. Cal fer també un especial agraïment al professorat que ha preparat els equips i els ha donat suport, així com als diferents jurats que han avaluat el treball oratori. La Lliga de Debat ja és una realitat consolidada i agraïm a les universitats d’Alacant, València i Castelló la seua implicació en l’organització".