"Esperem que el nou govern complirà els compromisos per aconseguir l’escola que volem"

Aquests dies s’està coneixent la composició de les diferents conselleries en els seus diversos escalafons, i Escola Valenciana vol compartir, per una banda, les expectatives i la il·lusió que els nous temps estan despertant en una bona part del poble valencià. “Tenim l’esperança que les persones que ocupen i ocuparan els càrrecs de direcció dels diversos organismes de la Generalitat Valenciana compliran els compromisos anunciats durant la campanya electoral”, declara Vicent Moreno, president de l’entitat, “però també estarem a l’aguait perquè aquestes promeses es convertisquen en realitats. Hi ha moltes coses en joc”.

En aquest sentit, la Federació Escola Valenciana ja va fer públic un comunicat en què posava damunt la taula els tres documents de base sobre els quals construir un nou panorama de progrés. Es tracta del document “L’escola que volem”, la proposta “L’escola valenciana. Un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià” i el document “Accions 30×30”, que exposa trenta mesures de promoció i normalització del valencià als àmbits polític, administratiu, social, educatiu i cultural i comunicatiu.

Després de molts anys d’activitat intensa i extensa a favor de l’educació de qualitat i en valencià, com a garantia, primer, de bilingüisme i, més endavant, de plurilingüisme, i també de multitud d’iniciatives de promoció de la nostra llengua, l’activitat d’Escola Valenciana no s’atura pel fet que la visió i els objectius de l’entitat puguen ser compartits en part per l’administració pública valenciana. “Estem ací i seguirem estant ací”, declara Moreno, “per a treballar, actuar, observar la realitat, elaborar propostes i felicitar o denunciar a qui calga, quan calga”.

Sense anar més lluny, el proper cap de setmana, 17 i 18 de juliol, l’entitat celebra les seues “Jornades d’estiu” anuals, en què representants de les més de vint associacions que conformen la Federació Escola Valenciana es reuneixen per a debatre i establir les línies d’actuació per al proper curs.