La nova campanya del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana arriba a Alacant

• El programa ha format més de 22.300 aprenents i voluntaris de 72 localitats en els primers 11 anys.

• L’entitat cívica espera incrementar substancialment el creixement de participants.

• Els voluntaris i aprenents que vulguen sumar-se al Voluntariat pel Valencià poden adreçar-se al correu info@voluntariatpelvalencia.org.

"Eres important. Fes-te voluntari lingüístic"

La campanya "Eres important. Fes-te voluntari lingüístic" emfatitza el paper dels voluntaris i les voluntàries que regalen el seu temps per ajudar els aprenents de valencià a millorar l’expressió oral i la fluïdesa en situacions quotidianes. «Amb un gest tan senzill com és parlar, conversar en valencià, i passar una estona agradable amb algú que vol aprendre, compartim el nostre coneixement de la llengua i, a més, gaudim d’una experiència humana molt enriquidora», ha comentat el portaveu del Voluntariat pel Valencià, Vicent Font.

dsc_0041p.jpg

La coordinadora tècnica del Voluntariat pel Valencià, Dariana Groza, romanesa d’origen i valenciana d’adopció, ha exposat que «Escola Valenciana ha volgut incloure imatges de voluntaris i voluntàries que ja han participat en altres campanyes per evidenciar la fidelitat de molts voluntaris que, any rere any , continuen incrementant el nombre de parlants de valencià de forma altruista a través del Voluntariat pel Valencià.» A més, Dariana Groza ha volgut remarcar la intenció d’Escola Valenciana d’esperonar la participació de voluntaris i aprenents: «volem créixer, volem ajudar a més gent a parlar la nostra llengua», per aquesta raó, «hem centrat la campanya en els voluntaris, gràcies als quals donem continuïtat al Voluntariat pel Valencià», i ha conclòs: «sense la dedicació dels voluntaris no hi hauria Voluntariat i, per tant, tampoc no hi hauria aprenents.»

La secretària de la Cívica -entitat federada a Escola Valenciana que treballa per la normalització de la llengua a l’Alacantí-, Begonya Cabrera, ha comentat que «és un luxe disposar de 20 mupis a Alacant per a promoure l’ús del valencià i la participació de voluntaris i aprenents en aquest programa.» Per la seua banda, M. Carmen Rico, voluntària des de fa tres anys, ha expressat com d’enriquidora és l’experiència de fer-se voluntari: «és una tasca molt positiva, cada any coneixes a dos o tres persones amb els que comparteixes la teua estima per la llengua i fas que aquests l’estimen també», per això «encoratge a participar en el Voluntariat pel Valencià a totes les persones que vulguen aprendre valencià i guanyar fluïdesa quan parlen.»

al_mupis_vv_1200x1760mm_03.jpg

El regidor de presidència i portaveu del Govern municipal, Natxo Bellido, ha declarat que la nova campanya del Voluntariat pel Valencià «és molt útil, agradable, atractiva, divertida, perquè la gent comence a parlar valencià», i ha insistit en què es tracta d’una iniciativa «d’èxit amb la qual l’Ajuntament vol difondre i irradiar l’esperit de ser competent en valencià, caminar cap a una ciutat plurilingüe.» Així, Bellido manifestat: «per a nosaltres és molt important recuperar l’autoestima com a alacantins i alacantines, retrobar-nos amb la nostra cultura, la nostra identitat, amb la nostra llengua històrica, per aquesta raó, agraïm a Escola Valenciana campanyes com aquesta, des de l’Ajuntament estarem al seu costat.»

Mupis

Durant els mesos d’octubre a desembre els suports publicitaris del Voluntariat pel Valencià estaran ubicats als carrers més concorreguts de les tres principals ciutats valencianes. A València, formaran part del mobiliari urbà del 24 d’octubre al 7 de novembre; a Alacant, del 31 d’octubre al 4 de desembre i, a Castelló, de l’1 al 15 de novembre. Alacant presentarà en roda de premsa la nova campanya el 2 de novembre. A banda dels més de 70 pobles que acullen el Voluntariat pel Valencià des de fa anys, Alzira, Torrent i Albal cediran espais públics per a la campanya i, en el cas de Puçol, l’ajuntament estrena aquest programa.

dsc_0042p.jpg

El Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana es va crear l’any 2005 i, en aquests 11 anys de bagatge, ha aconseguit posar en contacte 22.300 voluntaris i voluntàries de 72 localitats. L’entitat cívica espera incrementar substancialment la participació en aquest projecte gràcies al compromís i la solidaritat dels voluntaris i, també, gràcies a les administracions que proposen als funcionaris el seguiment d’aquest programa per oferir un servei de qualitat a la ciutadania que s’adreça en valencià. Els ajuntaments de Castelló, Alacant i València són exemples d’administracions locals en les quals s’ha dinamitzat entre els treballadors el Voluntariat pel Valencià. En breu, la Diputació de València també formarà part d’aquesta xarxa.

dsc_0040p.jpg

Més informació

Els voluntaris i aprenents que vulguen sumar-se al programa del Voluntariat pel Valencià poden telefonar al 96 340 70 60 o bé adreçar-se al correu info@voluntariatpelvalencia.org. A més, Escola Valenciana obri la inscripció a les administracions locals perquè puguen incorporar aquest projecte a les activitats que posen a l’abast de la ciutadania.