La concentració mensual d’Escola Valenciana #DretsLingüístics comptarà amb extreballadors de RTVV

• El cantaire David Reig interpretarà la cançó més emblemàtica de la substitució lingüística, Tio Canya, del grup folk Al Tall.

•#RTVVqueVe  #DretsLingüístics

Tres anys sense RTVV

El 29 de novembre serà el tercer aniversari del tancament de l’ens públic RTVV. Escola Valenciana ha volgut recordar aquesta efemèride en la concentració de novembre per remarcar la necessitat d’una ràdio i una televisió públiques íntegrament en valencià, amb continguts de qualitat, entesa com a servei informatiu per a la ciutadania, lluny d’erigir-se com a òrgan de propaganda política. A més, haurà de ser condició sine qua non tindre els coneixements tècnics i lingüístics per a exercir de professionals del món de la comunicació en la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació. Aquesta demanda social està inclosa en l’ideari ‘Pels nostres DretsLingüístics‘, que Escola Valenciana va elaborar amb la Plataforma pels Drets Lingüístics, i es basa en la implantació de la plena competència lingüística com a requisit per a accedir a la funció pública.

requisit_ja_17novembre_rtvv.jpg

Els representants de l’entitat cívica repartiran material informatiu per explicar els assistents que la introducció de la capacitació lingüística a totes les administracions i serveis públics contribuirà al respecte dels drets humans, alhora que afavorirà el procés de normalització de la llengua. El cantaire David Reig acudirà a l’acte i interpretarà la cançó d’Al Tall Tio canya, peça emblemàtica que retrata la substitució lingüística.