Escola Valenciana i l’Ajuntament d’Alacant signen un conveni per promoure l’ús del valencià

• Escola Valenciana ha celebrat la reunió mensual de Junta a l’Ajuntament d’Alacant per fer-la coincidir amb la Plaça del Llibre i l’aniversari de la LUEV, aprovada a Alacant.

L’acord signat entre el president de la Fundació Escola Valenciana, Vicent Moreno, i l’alcalde de l’Ajuntament d’Alacant, Gabriel Echávarri, estableix una dotació de 10.000 euros per a finançar la producció diversos materials gràfics per impulsar la creació de parelles lingüístiques del programa Voluntariat pel Valencià a Alacant.

img_4575.jpg

A més, inclou les despeses d’organització i promoció de la primera Plaça del Llibre d’Alacant 2016, una completa iniciativa lúdica i cultural de promoció del llibre en valencià i del foment de la lectura per a totes les edats, que s’ha desenvolupat durant el divendres 18 i el dissabte 19 de novembre, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant a través de l’àrea de Presidència que dirigeix Natxo Bellido, i de la Regidoria de Cultura, al costat d’Escola Valenciana i la Universitat d’Alacant.

La primera edició de la Plaça del Llibre en valencià a Alacant ha coincidit, simbòlicament, amb l’aniversari de la publicació del Tirant lo Blanc, el 20 de novembre de 1490, i la promulgació de la Llei d’ús i ensenyament en valencià, el 23 de novembre de 1983. Per aquesta raó, la Junta de novembre d’Escola Valenciana s’ha celebrat aquest dissabte a Alacant, concretament a l’edifici consistorial. El portaveu d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, ha traslladat el seu agraïment a l’Ajuntament: «aquesta col·laboració s’ha traduït en dues línies de treball ben importants per a nosaltres: la introducció del programa Voluntariat pel Valencià i la Plaça del Llibre, que ha sigut un èxit rotund de participació.»

img_8313.jpg

Amb tot, Moreno ha declarat que «hem d’avançar perquè el valencià siga una llengua de relació, una llengua d’unió entre persones» i ha remarcat que «el valencià és un regal que volem compartir amb tota la ciutadania». Per la seua banda, el regidor de Presidència i responsable de l’Oficina Municipal de Promoció del Valencià, Natxo Bellido, ha emmarcat aquesta signatura en el repte marcat per tot l’equip de Govern des del principi de la legislatura amb l’objectiu de «fer visible el valencià, i tornar a fer del valencià una llengua de comunicació, de relació i d’ús públic en la ciutat». En aquest sentit, Bellido ha remarcat: «la recuperació del valencià també ens serveix per al projecte de recuperació de l’autoestima com a alacantins i alacantines, per a reconèixer la nostra identitat».