Escola Valenciana troba a faltar en la renovació del Pacte del Botànic accions polítiques explícites per la llengua

Les intencions del Govern valencià en matèria de llengua s’han de plasmar en l’actualització del pacte.

L’entitat cívica ha declarat 2017 l’Any per la Igualtat Lingüística, una iniciativa que pretén conscienciar la població sobre els drets lingüístics i promoure la protecció del valencià amb un reglament que corregisca les mancances de la Llei d’ús i ensenyament del valencià i vaja més enllà. L’actualització de l’Acord del Botànic recull una sèrie de mesures que afavoriran les condicions de vida dels valencians i valencianes, tanmateix, «obvia una part fonamental per a Escola Valenciana: la intenció de crear una llei d’igualtat lingüística amb la qual materialitzar els compromisos adquirits», segons el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno.

El Govern del canvi ha marcat la diferència amb l’anterior Govern popular en accions tan importants com la lluita contra la corrupció, ha prioritzat les persones amb polítiques socials per millorar les seues condicions, ha donat els primers passos per desenvolupar mesures que afavorisquen la normalització del valencià, així com altres iniciatives de pes que reverteixen positivament en la societat i que Escola Valenciana considera «essencials.» Malgrat tot, en l’ampliació del gran paquet de mesures del Pacte del Botànic que ratifiquen PSPV, Compromís i Podem, Escola Valenciana ha trobat a faltar una declaració concreta que definisca les intencions en matèria de llengua. Aquest punt, que l’entitat cívica ha qualificat d’«urgent», és clau per «superar les polítiques lingüicides del PP», ha exposat el portaveu de l’entitat.

En valencià, creixem en igualtat lingüística

El 27 de desembre de 2016 els tres principals sindicats del País Valencià, Intersindical Valenciana, CC.OO.PV i UGT arribaren a un acord històric en benefici de la igualtat lingüística. Per primera vegada hi ha consens entre els tres sindicats sobre la competència lingüística que ha d’acreditar el personal al servei de les administracions públiques valencianes. Aquest fet cabdal ha esperonat Escola Valenciana a llançar un missatge al Govern valencià: «2017 és l’Any per la Igualtat Lingüística. Hi ha un clima social propici per promulgar una llei que faça respectar els drets lingüístics dels valencianoparlants.»