MANIFEST DEL 14 DE SETEMBRE DE 2017

BON DIA A TOTS I TOTES

BENVINGUTS I BENVINGUDES

La persistència de les retallades marca l’inici del curs 2017-2018 en tot l’Estat per a vuit milions d’alumnes i 700.000 docents. L’Estat espanyol és el cinquè país de la Unió Europea que menys inverteix en Educació, amb un 4,1% del PIB, i una prioritat absoluta del Govern hauria de ser aconseguir com més prompte millor un nivell d’inversió en Educació del 5% del PIB i seguir augmentant els pressupostos cada any.

La comunitat educativa reclama, un inici de curs més davant aquesta Delegació del Govern, al Govern de Mariano Rajoy que ha de ser el curs 2017-2018, el curs en el qual s’aconseguisca, amb els diferents partits polítics, representats en les Corts Generals, i les organitzacions socials, el desitjable Pacte per l’Educació que revertisca de manera definitiva totes les retallades educatives que hem patit i que garantisca aqueixa inversió mínima en Educació que necessitem, equivalent al 5% del PIB.

A més, la comunitat educativa ja no suporta més promeses incomplides i la pròpia incapacitat del Parlament espanyol per a derogar una Llei Educativa, la LOMCE, injusta, classista i segregadora. Esta és nostra principal reivindicació i no cesarem en la nostra obstinació i iniciatives fins que ho aconseguim.

LA PLATAFORMA EN DEFENSA DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC DEL PAÍS VALENCIÀ, en aquest inici de curs torna a convocar a tots i totes, a la comunitat educativa en el seu conjunt, per a exigir la derogació de la LOMCE; la reversió de les retallades; l’increment pressupostari dedicat a educació; la recuperació d’un sistema de beques que garantisca la igualtat d’oportunitats; l’eliminació de la contrareforma universitària i de les pràctiques no remunerades en FP; la recuperació de les plantilles i les infraestructures docents; la dignificació de les condicions laborals del professorat i l’eradicació de les situacions de precarietat laboral; el fre a la privatització del sistema educatiu; la baixada de les ràtios; la defensa i impuls d’un model pedagògic plurilingüe que garantisca les plenes competències de l’alumnat valencià i els seus drets lingüístics.

El camí per a la recuperació s’inicia amb la derogació immediata de la legislació d’emergència dictada per a donar sustent i cobertura a les retallades educatives: El Reial decret-Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu, i el Reial decret-Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.

Per totes aquestes raons, tornem a eixir al carrer i manifestar-nos aquest nou inici de curs. Hem d’exigir al govern de l’Estat que canvie radicalment la seua política educativa, que dialogue amb la comunitat educativa i els seus agents i que se sotmeta a la majoria democràtica del Parlament i les seues iniciatives, que cerquen el consens i el pacte educatiu.

La comunitat educativa ja no tolera més que l’actual govern del PP i el seu president, Mariano Rajoy, sistemàticament bloquegen totes les iniciatives destinades a revertir les retallades educatives, derogar la LOMCE i ampliar els consensos per a aconseguir el desitjable Pacte Educatiu. Per açò, si es mostra incapaç d’impulsar i realitzar els canvis que el nostre sistema educatiu necessita, o deliberadament no vol realitzar-los, ens veiem obligats a exigir un canvi de president i de govern, un nou govern del canvi que impulse la derogació de la LOMCE i la seua substitució per una nova llei educativa consensuada i progressista, que protegisca l’educació pública i derogue les retallades educatives.

Fins que no ho aconseguim, la mobilització continua.

Moltes gràcies.