Els instituts ja poden inscriure’s en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

• La data límit per fer la preinscripció és el 10 de novembre.

• Inscripció en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat: Xarxa Vives.

Catorze universitats de la Xarxa Vives organitzaran fases locals de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat. En el cas del País Valencià, totes les universitats públiques estan adscrites a aquesta activitat basada en la capacitat d’oratòria de l’alumnat. Enguany, el tema d’aquestes jornades dialèctiques és «L’humor té límits?»

La Lliga de Debat naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària amb l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana. Aquesta activitat fomenta l’ús de la paraula entre les estudiantes i els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual es defensa una posició a favor o en contra. El jurat de la competició valora capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal.

Imatge d’arxiu de la Lliga de Debat 2017.

Participants

La participació en la competició està oberta a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de la regió Vives: Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya. Els equips han d’estar formats per un mínim de 3 i un màxim de 5 estudiants del mateix centre educatiu i estar representats per un capità-tutor designat pel centre.

Cada centre ha d’estar inscrit com a participant a una universitat de la Xarxa Vives, al campus de la qual competirà contra els equips d’altres centres que s’hagen adscrit a la mateixa universitat de referència.

Imatge d’arxiu de la Lliga de Debat 2017.

Inscripcions

El període de preinscripció de la Lliga de Debat romandrà obert fins al dia 10 de novembre. Podeu trobar el formulari de preinscripció i més informació a l’apartat d’Inscripcions del web de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La fase final tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, de l’11 al 13 d’abril de 2018. L’experiència de les primeres edicions i l’excel·lent valoració dels centres participants en la darrera edició confirmen la consolidació d’aquesta activitat.

Més informació: