• L’edició anterior de ‘Cinema a l’escola’ va reunir uns 73.000 xiquets en 52 poblacions del país.

• Per a més informació de les projeccions cal contactar amb els Serveis Audiovisuals d’Escola Valenciana al telèfon 96 347 27 83 o bé al correu: cinema@fev.org

L’agenda cinematogràfica d’Escola Valenciana arranca amb força. Els dies 14, 15, 16 i 21 de novembre l’entitat cívica ofereix als centres educatius la possibilitat de visualitzar quatre pel·lícules en valencià al Cinema Albatexas de València, en sessions matutines. En aquesta edició, els Serveis Audiovisuals d’Escola Valenciana han triat El regal de la Molly Monstre, Dos col·legues al rescat, La vida d’En Carabassó i Covards.

Programació

Escola Valenciana projectarà quatre pel·lícules d’animació al Cinema Albatexas en horari de matí, a les 10 hores: El regal de la Molly Monstre enceta aquest cicle el proper 14 de novembre, seguida pels divertits personatges de Dos col·legues al rescat, el 15 de novembre, i La vida d’En Carabassó, títol que es llançarà el 16 de novembre. Enguany, Escola Valenciana ha plantejat el llargmetratge Covards als instituts dins de la col·lecció ‘Coeduquem’, a fi de treballar i reflexionar sobre el problema de l’assetjament escolar. Aquesta pel·lícula es podrà visualitzar el 21 de novembre, també a les 10 hores.

Cinema a l’Escola

Escola Valenciana ompli un buit important en el panorama audiovisual: «Sense emissions d’À Punt i la nul·la oferta de cinema en valencià a les sales comercials, el cinema d’Escola Valenciana esdevé l’única oportunitat de gaudir de pel·lícules de qualitat i en valencià en la gran pantalla», tal com ha assenyalat la coordinadora del projecte, Laura Font, que ha afegit: «D’aquesta manera, la nostra entitat potencia, d’una banda, la cultura en valencià i hi garanteix l’accés i, d’altra banda, afavoreix la normalització lingüística.»

El ‘Cinema a l’Escola’ té la doble finalitat d’entretindre mentre ensenya. Amb aquest projecte social, Escola Valenciana s’adreça als centres educatius per oferir un material didàctic amb el qual treballar el llenguatge audiovisual a l’aula.

La sopa de pedres, Els superherois, Mascotes i Lion, són alguns dels títols que es poden trobar en la 14a edició del ‘Cinema a l’escola’ d’Escola Valenciana. Les xifres de participació dels tres darrers anys en aquest programa revelen un increment considerable, gràcies al compromís dels ajuntaments i de les escoles que han introduït el cinema en valencià com a eina pedagògica i proposta cultural amb la qual les xiquetes i els xiquets aprenen mentre gaudeixen. Així, en la passada edició, que comprén el curs 2016 – 2017, van participar un total de 73.000 alumnes de 52 poblacions. Aquestes dades suposen un increment de més de 8.000 teleespectadors i 14 municipis respecte de les xifres de 2014 – 2015, moment que coincideix amb l’orfandat de mitjans de comunicació públics.

Enguany, l’entitat cívica espera superar aquest èxit: pretén arribar a més escoles i als ajuntaments que vulguen contribuir a la normalització de la llengua amb la introducció de cinema en valencià en les agendes culturals i entre els continguts escolars.

Un comentari a “Arranca la nova edició de Cinema a l’escola amb la projecció de quatre pel·lícules en valencià