Es presenta a Vinaròs una nova edició del programa “Voluntariat pel Valencià”

Les persones interessades a practicar el valencià, ja poden apuntar-se a la nova edició del programa “Voluntariat pel Valencià” a Vinaròs, que avui ha estat presentada a la localitat.

Aquesta iniciativa, que es realitza anualment, està organitzada per Escola Valenciana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Vinaròs a través del Departament de Normalització Lingüística AVIVA Vinaròs i de l’entitat Maestrat Viu.

L’objectiu que persegueix és animar a la població a que parle en valencià i que els nouvinguts que encara no dominen la llengua, formen parelles amb valencianoparlants perquè, durant una hora a la setmana, puguen practicar la conversa.

Marc Albella, regidor de Cultura, ha explicat que el 2017 un total de 27 persones van participar en aquest programa i espera que molts repeteixin i es sumen altres noves parelles aquest any.

Albella, ha animat a formar part d’aquest voluntariat, recordant que tots els materials que es faciliten són gratuïts i que per apuntar-se tan sols cal anar a la primera planta de l’Ajuntament i deixar les dades en AVIVA.

Pel que fa a aquests materials gratuïts, la representant d’Escola Valenciana, Dariana Groza ha agraït la col·laboració econòmica de l’Ajuntament i ha explicat que es tracta d’un kit compost per un bloc de notes, bolígraf, una xapa, un llibre i diversos materials que serviran de guia i per facilitar als membres del programa l’accés a més recursos en valencià.

En finalitzar aquesta presentació, tant Albella com Groza han volgut fer un reconeixement públic a Eloi Miralles, un dels primers voluntaris que hi va haver en aquest programa a nivell local i que ha faltat recentment.

“Persones com Eloi van fer una gran tasca i per això li estarem sempre agraïts a ell i la seua família. Necessitem més persones com ell perquè aquest programa segueixi endavant perquè sense els voluntaris, res d’això seria possible”, ha conclòs Albella.