Escola Valenciana projecta ‘La llum d’Elna’ als Cinemes Albatexas per commemorar el Dia de la Dona Treballadora

• L’entrada és gratuïta, però l’aforament, limitat. Cal reservar al telèfon 96 347 27 83 o bé al correu cappepv@fev.org.

• Escola Valenciana ofereix cinema en valencià durant tot l’any a través dels seus Serveis Audiovisuals: cinema@fev.org.

Escola Valenciana i la CAPPEPV —Coordinadora d’Alumnes, Professorat, Pares i Mares per l’Ensenyament Públic en Valencià— conviden la ciutadania al visionat de ‘La llum d’Elna’, el proper dimecres 7 de març a les 19’30 hores als Cinemes Albatexas (plaça Fra Lluís Colomer, 4. València). L’entrada és gratuïta, però es recomana reservar al telèfon 96 347 27 83 o bé al correu cappepv@fev.org, perquè l’aforament està limitat a la capacitat de la sala.

Sota el títol ‘Bastim la igualtat’, Escola Valenciana encetà la col·lecció ‘Coeduquem’, una iniciativa que recull produccions audiovisuals amb un marcat caràcter social per conscienciar la ciutadania sobre les relacions humanes en condicions d’explotació, la lluita per assolir drets i llibertats, així com el drama que ocasiona les guerres. L’any passat, l’entitat cívica oferí la projecció ‘Sufragistes’, amb l’objectiu de fer visible la lluita de les dones per assolir la igualtat: el dret a vot en la Gran Bretanya de 1914.

Ara com ara, Escola Valenciana proposa als ajuntaments i als instituts incloure en els actes culturals de commemoració del Dia de la Dona Treballadora la projecció ‘La llum d’Elna’, una coproducció de TV3 per a televisió, dirigida per Sílvia Quer i escrita per Margarita Melgar.

Sinopsi ‘La llum d’Elna’

Està ambientada a la Catalunya Nord durant l’estiu de 1942. Narra la proesa d’Elisabeth Eidenbenz, fundadora de la Maternitat d’Elna. Aquesta dona va col·laborar com a voluntària i ajudà amb aliments, roba i medecines les mares, xiquets i xiquetes, ancianes i ancians durant la guerra civil. Elisabeth també col·laborà amb l’evacuació de persones refugiades en àrees de Catalunya i el País Valencià.

Tràiler ‘La llum d’Elna’