Escola Valenciana se suma a la Vaga Feminista del 8M i remarca el paper de la coeducació per posar fi a la desigualtat social

• Sense la tasca fonamental de les dones que es dediquen al treball de cures col·lapsaria l’estat de benestar i perillarien les condicions de vida de les persones que no s’hi poden valdre.

• «El treball és el nucli de les desigualtats entre homes i dones. Volem asexuar el treball i que hi haja un repartiment equitatiu del treball i la riquesa».

Hui, les dones han dit prou. Prou d’heteropatriarcat, prou de precarietat laboral, prou de desigualtats socials, prou de privilegis, prou de racisme, prou de violència masclista, prou d’economia patriarcal i capitalista, prou d’explotació, prou de diferències salarials, prou de mordasses, prou de sotmetiment, prou de dominació, prou d’assetjament, prou d’agressions sexuals, prou de sostres de vidre. Escola Valenciana ha donat suport a la Vaga Feminista convocada per la Comissió Vaga Feminista 8M País Valencià.

La commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, s’ha convertit en una gran protesta feminista contra el sistema econòmic, el capitalisme, que impera en la societat i és el principal generador de desigualtats socials, injustícia i pobresa, sobretot per a les dones.

Escola Valenciana s’ha sumat a les accions que s’han desenvolupat durant tot el dia «per dignificar el treball de les dones, un treball que sovint és invisible i devaluat, malgrat constituir la columna vertebral de la nostra societat, com per exemple el treball domèstic o la cura i atenció de persones en estat de dependència. Sense la tasca fonamental de les dones que s’hi dediquen col·lapsaria l’anomenat ‘estat de benestar’ i perillarien les condicions de vida de totes aquelles persones que no es poden valdre o que tenen una autonomia limitada».

En aquesta línia, la Comissió d’Igualtat d’Escola Valenciana ha denunciat: «El treball és el nucli de les desigualtats entre homes i dones. Les dones ens hem unit per fer front a la precarietat laboral que patim i volem combatre-la amb un repartiment equitatiu del treball i la riquesa. Per descomptat, aquest repartiment equitatiu es basa en la compartició de tasques de tota mena. Volem asexuar el treball. Volem que els homes també s’encarreguen de treballs domèstics i treballs quotidians de cures. I volem que les dones puguen desenvolupar altres activitats laborals remunerades, tradicionalment, portades a terme pels homes. Realment, volem capgirar l’ordre heteropatriarcal de la societat».

Coeduquem

Escola Valenciana ha participat en la manifestació que commemora el Dia Internacional de la Dona Treballadora amb el lema “Coeduquem”. La Comissió d’Igualtat d’Escola Valenciana ha ressaltat «el paper cabdal de l’escola com a espai de socialització de xiquetes i xiquets capaç de corregir les desigualtats socials des de la infància». Des de la Comissió s’ha al·ludit a la importància de «l’educació en valors d’igualtat, justícia, convivència, cooperació i pau com el camí per a evitar comportaments heteropatriarcals i frenar la xacra social de la violència masclista.»

L’antecedent històric del 8 de març

Tres antecedents històrics originen la commemoració del 8 de març com a Dia Internacional de la Dona Treballadora: la vaga de les obreres tèxtils nord-americanes l’any 1857, l’incendi provocat per l’amo de la fàbrica Cotton Textile Factory de Washington en 1908, en el qual van perdre la vida 129 treballadores que denunciaven la precarietat del treball industrial, i l’incendi, en 1911, de la fàbrica de camises Shirtwaist de Nova York, en el qual van morir 123 dones i 23 homes. Aquest últim fet va trasbalsar la societat de l’època i va provocar un canvi social i polític que es va materialitzar en l’aprovació de lleis per millorar les condicions laborals a les fàbriques. L’any 1975 l’ONU proposa el 8 de març com a Dia Internacional de la Dona Treballadora.

Commemoració del 8 de març a Alcoi.

Dia de la Dona Treballadora a Castelló.

8M a Castelló.

Manifestació a Alacant del 8 de març.

Xàtiva commemora el Dia de la Dona Treballadora.