Sopar de primavera del Guaix a Torrent

Guaix, coordinadora pel valencià de l’Horta Sud d’Escola Valenciana va celebrar el passat 23 de març el seu sopar de primavera a Torrent, seu de la Trobada 2018 a la comarca. A l’acte es va lliurar un reconeixement a l’associació La Gavella, moviment per la llengua i la cultura de Torrent, per haver nascut com a conseqüència de l’XI Trobada d’Escoles en Valencià a Torrent, el 29 de març de 1998 i mantenir la flama de la llengua durant vint anys, realitzant activitats de promoció i defensa de l’ús del Valencià, especialment entre l’alumnat dels centres educatius, i col·laborant amb la coordinadora comarcal en totes les activitats proposades. La sorpresa de la nit va ser la menció especial a Vicent Font per la seua «dedicació, esforç i treball al llarg dels anys».

En l’acte, que va comptar amb l’actuació del Grup de Ball de Torrent, també es van atorgar un reconeixement a dues escoles de la comarca que enguany celebren el seu 25é aniversari d’ensenyament en Valencià: Gregori Maians i Císcar de Xirivella i Mare de Déu del Rosari de Torrent. L’alumnat del col·legi Lope de Vega de Torrent també van participar en l’acte explicant la seua experiència i dels beneficis que els ha comportat estudiar en valencià.

El Guaix també va reconéixer la trajectòria als mestres Albertina Chesa (La Comarcal), Josep Alemany (IES Alcàsser) Fina Celda (Sant Ignasi de Picassent), Nelson Seguí (9 d’Octubre d’Alcàsser) Joan Vila i Colomer (Manises) Conxa Hernández i Susi Ferrer i Royo (Bertomeu LLorens de Catarroja), Juana García Diego i Albert Andreu i Koning (Joan XXIII de Catarroja), Júlia Creu (La Gavina de Picanya) i Emili Olmos (Les Carolines de Picassent).