MANIFEST DEL 8 DE MAIG DE 2018

• La Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana forma part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic Al País Valencià.

Després del fracàs al Parlament espanyol del Pacte per l’Educació, que hauria possibilitat la derogació de la LOMCE, i davant dels pronunciaments del Tribunal Constitucional, que consoliden els aspectes més injustos, classistes, masclistes i retrògrads d’aquesta llei com ara la segregació per sexes, la comunitat educativa, a través de les organitzacions socials que li donen suport, integrades en la PLATAFORMA EN DEFENSA DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC DEL PAÍS VALENCIÀ, torna a alçar la seua veu, diu “ja n’hi ha prou” i protesta davant de les institucions de l’Estat per exigir que, de forma definitiva, es derogue la LOMCE i es revertisquen les retallades educatives.

LA PLATAFORMA EN DEFENSA DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC DEL PAÍS VALENCIÀ convoca la comunitat educativa per exigir la derogació de la LOMCE; la reversió de les retallades; l’increment pressupostari dedicat a educació; la fi de la segregació per sexes; la recuperació d’un sistema de beques que garantisca la igualtat d’oportunitats; l’eliminació de la contrareforma universitària i de les pràctiques no remunerades en FP; la recuperació de les plantilles i les infraestructures docents; la dignificació de les condicions laborals del professorat i l’eradicació de les situacions de precarietat i explotació laboral; el fre a la privatització del sistema educatiu; la baixada de les ràtios, i la defensa i l’impuls de la nostra llengua.

No podem tolerar per més temps l’augment de les ràtios i de l’horari lectiu del professorat, el retard en la cobertura de les substitucions, la pèrdua de llocs de treball als centres docents, la reducció de beques i ajudes de llibres, transport i menjador, la disminució de recursos per al funcionament dels centres, o la manca d’inversió en infraestructures, recursos o materials escolars.

A més a més, la comunitat educativa ja no suporta més promeses incomplides i la incapacitat del Parlament espanyol per derogar una llei educativa, la LOMCE, injusta, classista i segregadora. Aquesta és la nostra principal reivindicació i seguirem impulsant amb fermesa les iniciatives necessàries per assolir-la.

El camí per a la recuperació s’inicia amb la derogació immediata de la legislació dictada per donar sustentament i cobertura a les retallades educatives: El Reial Decret-Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu, i el Reial Decret-Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.

Per totes aquestes raons, tornem a eixir al carrer. Hem d’exigir al govern de l’Estat que canvie radicalment la seua política educativa, que dialogue amb la comunitat educativa i els seus agents, i que se sotmeta a la majoria democràtica del Parlament i les seues iniciatives, que busquen el consens i el pacte educatiu.

La comunitat educativa ja no tolera més que l’actual govern del PP i el seu president, Mariano Rajoy, sistemàticament bloquegen totes les iniciatives destinades a revertir les retallades educatives, a derogar la LOMCE i a ampliar els consensos per assolir el desitjable Pacte Educatiu. Per això, si es mostren incapaços d’impulsar i realitzar els canvis que el nostre sistema educatiu necessita, o deliberadament no volen realitzar-los, ens veiem obligats a exigir un canvi de president i de govern, un nou govern del canvi que impulse la derogació de la LOMCE i la seua substitució per una nova llei educativa consensuada i progressista, que protegisca l’educació pública i derogue les retallades educatives. Fins que no ho aconseguim, aquesta mobilització continua.