Escola Valenciana celebra eleccions per assumir-ne la presidència

El proper dissabte 2 de juny a les 11 hores al saló de plenaris de l’Ajuntament d’Alzira (carrer Sant Roc, 6), la Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana desenvoluparà una jornada electoral per triar-ne la nova presidència, que orientarà l’entitat cívica els propers quatre anys.

Escola Valenciana convida les Coordinadores Comarcals i les entitats locals federades a participar en aquest procés democràtic. Les acreditacions començaran a partir de les 10 hores i a les 11 hores es procedirà a les votacions. La persona elegida concedirà entrevistes als mitjans de comunicació a partir de les 13 hores.

Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua, és la suma de 24 Coordinadores Comarcals i entitats culturals que treballen per la normalització de la llengua a tot el País Valencià. Les Coordinadores Comarcals són el resultat de les inquietuds de mestres, professorat, pedagogs i pedagogues que, des dels primers anys de democràcia, van apostar per una escola de qualitat i en valencià sota postulats de renovació pedagògica. És en aquest context on sorgiren les primeres Trobades d’Escoles en Valencià, les festes d’estima per la llengua.

El marc educatiu ha estat el puntal d’Escola Valenciana i les Coordinadores estan formades bàsicament per representants dels centres educatius d’ensenyament en valencià. Cada Coordinadora compta amb una presidència i totes tenen representació en la Federació d’Associacions per la Llengua, amb una participació activa en les Juntes i en les diferents comissions d’Escola Valenciana.

Així mateix, les Coordinadores han fet extensiva l’actuació comarcal en matèria de promoció i ús del valencià més enllà del món educatiu i promouen, en el seu marc, els diferents projectes d’Escola Valenciana. Al llarg dels anys altres entitats culturals i socials s’han adherit a Escola Valenciana, és el cas de l’Associació Tirant lo Blanc, Espai País Valencià, Amics de l’Alguer i Reviscola.

TEMA: ELECCIONS A LA PRESIDÈNCIA D’ESCOLA VALENCIANA
DIA: DISSABTE 2 DE JUNY DE 2018
HORA: 11´00 HORES
LLOC: SALÓ DE PLENARIS DE L’AJUNTAMENT D’ALZIRA (CARRER SANT ROC, 6. ALZIRA)