Vicent Moreno: “Moltes gràcies, amigues i amics”

Vicent Moreno i Baixauli, president d’Escola Valenciana des de 2010 fins al passat 1 de juny, s’acomiada de la presidència agraint a tots vosaltres, amigues i amics, la vostra col·laboració, complicitat i suport amb la nostra entitat, de tots i totes els que estimem la nostra llengua i volem viure plenament en valencià.

“Ara fa huit anys que vaig emprendre la tasca de presidir Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua. Si torne la vista enrere, veig que aquests anys han estat una etapa molt intensa. Quan així ha calgut, hem eixit al carrer per reivindicar una educació pública, de qualitat i en valencià, una educació, a més, amb valors d’amistat, convivència, igualtat, pau, solidaritat, coeducació, ecologia… Tampoc no hem dubtat a eixir al carrer per defensar reivindicacions socials justes, com la dignitat de les pensions, els valors democràtics o la lluita feminista per una societat de dones i homes lliures, tot amb coherència amb l’educació en valors des de l’escola que volem.

També han sigut huit anys d’il•lusió i esperança, de festa i de llengua. A les Trobades d’Escoles en Valencià ens hem reunit per celebrar que volem viure en valencià, i que ho volem fer amb normalitat. Volem la nostra llengua a cada àmbit de la nostra vida, com a llengua vehicular de l’ensenyament i porta cap al plurilingüisme, i també ben present a uns mitjans públics en valencià o com a requisit per accedir a la funció pública.

Són molts els projectes i els espais que hem compartit. La vostra ajuda i col•laboració ha sigut indispensable per portar endavant els nostres projectes. Per a Escola Valenciana ha sigut un plaer fer-ho al vostre costat. Des d’Escola Valenciana continuem treballant per aconseguir l’objectiu de viure plenament en valencià.

Seguirem”

Gràcies amigues i amics,