El FesFoc pren la flama de les Fogueres de Sant Joan

• Dos dies de música i festa en valencià a l’Alacantí.

• El FesFoc és l’avantsala del Feslloch.

La música del FesFoc impregna les Fogueres de Sant Joan. Després dels concerts de La Gira, que han tingut lloc de nord a sud del País Valencià en el cor de les Trobades d’Escoles en Valencià, arriba el FesFoc amb noves propostes musicals.

La Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana atorga especial importància a les tradicions de cultura popular. Una manera de participar en la celebració de l’arribada del solstici d’estiu, un ritual ancestral que concep el foc com a element purificador, és amb els dos concerts de música en valencià del FesFoc als pobles d’Alacant i Sant Joan d’Alacant.

La Cívica – Escola Valenciana ha organitzat els concerts gratuïts del FesFoc durant les Fogueres de Sant Joan. El dijous 21 de juny a les 21 hores, el Racó Foguera Plaça Maisonnave de Sant Joan d’Alacant acollirà el primer concert del FesFoc amb l’actuació del grup de música tradicional Tres Fan Ball. L’activitat ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

L’endemà, el divendres 22 de juny a les 22 hores a la Plaça del Carme d’Alacant, VaDeBo, Pupil·les, Kontaminació i DJ Santi Mataix seran els encarregats de prendre la flama del FesFoc i fer vibrar els assistents amb cançons incendiàries. Les actuacions han comptat amb el suport de la Universitat d’Alacant.

Aquest concert marca la cloenda del curs acadèmic, alhora que escalfa motors per al festival Feslloch, que es desenvoluparà els dies 12, 13 i 14 de juliol a Benlloc (la Plana Alta).