Escola Valenciana repassa l’activitat anual i es prepara per assumir els reptes del futur

• Representants polítics d’alguns pobles de la Safor – Valldigna van donar la benvinguda als membres d’Escola Valenciana.

• Escola Valenciana pretén arribar a un model econòmic sostenible i autosuficient gràcies a les aportacions de les Amigues i els Amics.

• Vídeo de les Jornades d’Estiu 2018: https://youtu.be/IlPzkUb8A_Q

La Fundació Casal Jaume I de Gandia ha sigut l’escenari que ha rebut una seixantena de membres de les Coordinadores Comarcals, que formen Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua. Durant els dies 6 i 7 de juliol, l’entitat cívica ha desenvolupat les Jornades d’Estiu, un espai de debat i reflexió que repassa l’activitat anual d’Escola Valenciana i estudia noves propostes per assumir els reptes del proper curs 2018 – 2019.

Cinema en Valencià, Amigues i Amics, Drets Lingüístics, RadioEscola, 1€ llavor de solidaritat, Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, Premi Sambori, Contarelles i Camins, La Gira i el Voluntariat pel Valencià són els projectes d’Escola Valenciana que les tècniques i els tècnics han exposat per revisar la memòria anual, les dades de participació, la incidència en la societat i propostes per potenciar els programes.

La Junta ha fet un balanç molt positiu de les activitats portades a terme durant tot l’any i ha plantejat la possibilitat de fer reunions monogràfiques, amb l’objectiu d’ampliar la informació de qüestions tan importants com les samarretes de les Trobades, el Pla de Comunicació i els Drets Lingüístics.

Totes i tots som Bellreguard

El segon dia de les Jornades d’Estiu representants polítics dels pobles de la Safor – Valldigna van donar la benvinguda a tota la delegació de les Coordinadores Comarcals. L’alcaldessa de Potries, Assumpta Domínguez; la regidora de Polítiques Econòmiques de l’Ajuntament de Gandia, Alícia Izquierdo; l’alcalde de Bellreguard, Àlex Ruiz; l’alcalde de la Font d’en Carròs, Pablo Puig, acompanyat pels regidors d’Educació i Cultura, Dolores Escrivà i Cèlia Escrivà, respectivament, van agrair a Escola Valenciana haver triat Gandia com a centre dels nous plantejaments que orientaran el funcionament de l’entitat i van insistir en el compromís social que els seus ajuntaments tenen amb el foment del valencià.

De nou, Escola Valenciana va donar suport al poble de Bellreguard contra els els atacs als drets lingüístics de les valencianes i els valencians. El president de l’entitat cívica, Natxo Badenes, va remarcar: «Ens hem personat als tribunals per defensar els senyals de trànsit en la nostra llengua a Bellreguard. Hui són uns senyals, demà serà un llibre o una intervenció en valencià. No podem permetre que la nostra llengua estiga contínuament amenaçada. Hem de protegir-la en tots els àmbits». En la mateixa línia, l’alcalde de Bellreguard, Àlex Ruiz, va comparar aquestes agressions amb «una cacera de bruixes» i va expressar sentir-se «afortunat pel suport de la societat civil valenciana i catalana. No farem un pas enrere en la defensa de la nostra llengua».

A més, l’alcalde de la Font d’en Carròs va regalar a la Federació el documental del fonter Francesc Ferrer Pastor, que recull «la tasca que va desenvolupar el lexicògraf i la seua contribució a la normalització de la llengua, just ara que celebrem el centenari del seu naixement». Sota el lema “Som i serem paraules”, Escola Valenciana retrà homenatge a la figura de Francesc Ferrer Pastor durant les Trobades 2019.

Cap a l’autosuficiència

Escola Valenciana ha apostat per arribar a un model econòmic sostenible i autosuficient gràcies a les aportacions dels Amics i les Amigues. Durant les Trobades, l’entitat cívica ha desenvolupat una intensa campanya per captar sòcies i socis amb l’objectiu de donar continuïtat al projecte social que constitueix Escola Valenciana per afavorir la normalització de la llengua a l’escola i al carrer. En setembre, Escola Valenciana llançarà un vídeo per captar atraure la ciutadania i convidar-la a fer-se amiga amb un donatiu de 5 € al mes.