Escola Valenciana estrena nou catàleg audiovisual per acostar el cinema en valencià a escoles i ajuntaments

El Grúfal, La revolta dels contes, La pell freda i M’esperaràs, són alguns dels títols que es poden trobar en la 15a edició del programa Cinema a l’escola que ofereix Escola Valenciana. L’entitat cívica posa a l’abast dels centres educatius i dels ajuntaments un catàleg amb nou pel·lícules adreçades a tots els cicles educatius, que van acompanyades de la corresponent guia didàctica, a fi de treballar els continguts audiovisuals a l’aula.

Les xifres de participació dels quatre darrers anys en aquest programa revelen un increment considerable de projeccions. En total, 55 pobles del País Valencià gaudeixen amb regularitat de cinema en valencià  gràcies al compromís dels ajuntaments i dels centres educatius en la normalització del valencià.

«La introducció del cinema en valencià com a eina pedagògica i proposta cultural  és important perquè les xiquetes i els xiquets puguen aprendre des de l’entreteniment i mentre gaudeixen», ha assenyalat el responsable del Cinema a l’escola, Josep Roca i ha afegit: «Enguany, esperem superar l’èxit de l’anterior edició i arribar a més centres educatius i als ajuntaments que vulguen contribuir a fer del valencià la llengua d’ús habitual».

Nou catàleg de ‘Cinema a l’Escola’

Les divertides aventures d’El Grúfal i El diari de la Florentina són les dues pel·lícules que Escola Valenciana proposa per a les xiquetes i els xiquets d’Educació infantil. Quant al primer cicle de Primària, el títol que presenta el catàleg és Cavernícola, un film protagonitzat per un humà i un porc senglar, que hauran d’ajudar la seua tribu a véncer el malvat Nooth.

La revolta dels contes, la pel·lícula recomanada per al segon i el tercer cicle de Primària, és l’adaptació cinematogràfica del best-seller de Roald Dahl Revolting Rhymes per part dels productors d’El Grúfal i d’El Nadal del senyor Branquilló. Aquesta animació recupera personatges i relats clàssics per capgirar-los i introduir-hi girs enginyosos, sorprenents i rabiosament actuals.

L’aposta audiovisual d’Escola Valenciana per a l’ESO és una història plena d’humor, emoció i saviesa: Un home anomenat Ove. Per a l’ESO i Batxillerat, l’entitat cívica ha volgut comptar amb tres pel·lícules de diferent mena: Pride, La pell freda i La llibreria. La primera, dirigida per Mathew Warchus, és una comèdia britànica que se centra en un grup d’activistes homosexuals que el 1984 decideix posar-se a recol·lectar diners per tal de donar suport als miners en vaga.

La pell freda s’encabeix en el gènere de la ciència ficció i es basa en la novel·la homònima d’Albert Sánchez Piñol. Narra la història d’un home que arriba a una petita illa perduda a l’oceà fugint del passat. La llibreria conta la tenacitat d’una dona per obrir una llibreria en un petit poble de l’Anglaterra de 1959, en contra de l’opinió dels veïns.

Els joves de Batxillerat també podran gaudir de la comèdia de Carles Alberola M’esperaràs, un film que parla del sacrifici, l’amistat i de les oportunitats per tornar a començar.