• L’entitat cívica se solidaritza amb el portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, agredit després de la manifestació.

L’entitat cívica va participar ahir en la manifestació “Guanyem llibertats. Fem país”, en la qual van participar més de 15.000 persones per commemorar la Diada del País Valencià.

Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua ha valorat molt positivament «la reivindicació pacífica dels nostres drets i les nostres llibertats en la manifestació del 9 d’Octubre. Enguany, sobretot, la Diada Nacional ha exhibit el vigor democràtic de la ciutadania i ha constituït una fortalesa contra la ideologia feixista», ha assenyalat el president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes.

La trobada massiva corria el risc de ser objecte d’atacs violents perpetrats per grups d’ultradreta, tal com va succeir l’any passat. «Tot i haver-hi moments de tensió, la democràcia va guanyar la partida al feixisme. La ciutadania va poder eixir al carrer per reivindicar l’exercici festiu de la democràcia sense por», ha declarat Badenes i ha afegit: «Tanmateix, després de la manifestació, el company de la Plataforma per la Llengua, Manolo Carceller, va patir una agressió per part d’un jove que l’assaltà d’esquenes, el tirà a terra i li arravatà la pancarta que portava. Escola Valenciana mostra la seua solidaritat amb Carceller i amb totes les persones que han sigut víctimes de la violència. Cap agressió sense resposta. Zero impunitat als atacs feixistes».

Un comentari a “Escola Valenciana: «Hem aturat el feixisme amb els valors democràtics de la ciutadania»

1. Això. CERO IMPUNITAT ALS FAIXISTES. IL.LEGALITAZIÓ D’EIXOS PARTITS QUE NO SON DEMOCRATICS. JA VA SENT HORA DE PARAR-LOS. MAI ELS HAN PARAT I NO TENEN CAGUDA EN UNA DEMOCRACIA. PROU !. QUE LA JUSTICIA ACTUE JA.