Alacant i Castelló acullen la presentació de la nova campanya del Voluntariat pel Valencià

El proper dimarts 23 d’octubre, La Cívica (l’Alacantí) i Col·lectius per la Llengua i la Cultura Castelló (la Plana) presentaran la catorzena edició del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana a Alacant i Castelló, respectivament. Sota el títol “Els nostres carrers s’omplin de Voluntariat”, aquest projecte solidari acostarà el valencià a totes les persones que vulguen aprendre i millorar la destresa oral, alhora que fan noves amistats.

Voluntariat pel Valencià a Alacant

El dimarts 23 d’octubre a les 19’30 hores, el Cafè Cultural El Cresol d’Alacant (Av. Dr. Rico 9) serà l’escenari de la presentació de la nova campanya del Voluntariat pel Valencià i del llibre “10 de dones”. Aquest acte, organitzat per La Cívica, comptarà amb la presència de Gràcia Jiménez i Lliris Picó, dues escriptores que han participat en el recull de relats que conforma el volum “10 de dones”, editat per Escola Valenciana com a material de suport per a les parelles lingüístiques que participen en el Voluntariat pel Valencià.

Voluntariat pel Valencià a Castelló

Col·lectius per la Llengua i la Cultura Castelló i l’Ajuntament de Castelló presenten la catorzena campanya del Voluntariat pel Valencià i el llibre “10 de dones”, que tindrà lloc el proper dimarts 23 d’octubre a les 18’30 hores a l’Aula 116 d’El Menador de Castelló de la Plana.

L’acte comptarà amb les intervencions del president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes; el regidor de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia, i la periodista Violeta Tena, que ha sigut una de les escriptores que ha col·laborat amb la seua ploma en el llibre “10 de dones”, editat per Escola Valenciana.

Nova campanya de Voluntariat pel Valencià

El Voluntariat pel Valencià és el programa d’Escola Valenciana que té com a objectiu potenciar l’augment de parlants en la nostra llengua. És un programa totalment gratuït, que  tracta de posar en contacte una persona valencianoparlant amb una altra que vol començar a parlar en valencià i formar, d’aquesta manera, una parella lingüística, que quedarà per a parlar en valencià una hora a la setmana, durant un mínim de deu setmanes.

La nova campanya gràfica s’acompanya de nous materials, com ara un nou Quadern de Suport de l’autora Pura Santandreu (Edicions 96) i el llibre “10 de dones”, una continuació del llibre “10 de 2”, per commemorar els 10 anys de parelles lingüístiques que, en aquesta ocasió, compta amb la col·laboració de deu escriptores: Isabel- Clara Simó, Mariló Sanz, Gràcia Jiménez, Empar de Lanuza, Rosa Roig, Violeta Tena, Amàlia Roig, Lliris Picó, Carmen Agulló, Mercé Viana, amb pròleg de Carme Miquel.