Els contes del Sambori, presents a la Fira de Tots Sants de Cocentaina i a la Plaça del Llibre de València

• Tota la informació de l’Espai Sambori a la Fira de Tots Sants a un clic.

• Les autores i els autors guardonats en l’edició 2018 del Premi Sambori llegiran les seus obres.

• La Fundació Sambori participarà en la sisena edició de la Plaça del Llibre a València.

La Coordinadora l’Alcoià-Comtat pel Valencià i la Fundació Sambori han organitzat per segon any consecutiu l’Espai Sambori, una trobada amb la literatura feta per alumnes, dins la Fira de Tots Sants de Cocentaina.

De l’1 al 4 de novembre des de les 11 a les 21’30 hores, els visitants de la fira tindran l’oportunitat d’assistir a les animacions d’Espardenya Teatre i Almudena Francés, lectures dels contes del Sambori, visites i tallers. Les activitats es desenvoluparan a la Sala Infantil de l’antiga biblioteca del Palau Comtal de Cocentaina.

Enguany, l’assistència podrà escoltar la narració dels contes de la veu dels autors i les autores de les obres guardonades en l’edició 2018 del Premi Sambori.

Fira de Tots Sants, declarada BIC

Des del passat 26 d’octubre, la Fira de Tots Sants de Cocentaina està declarada Bé d’Interés Cultural Immaterial. Es tracta de la primera fira de tot el País Valencià en ser catalogada com a BIC. Amb aquesta distinció es garanteix que els valors tradicionals que hi representa siguen protegits, investigats i preservats.

Els contes del Sambori a la Plaça del Llibre

La Fundació Sambori participarà en la sisena edició de la Plaça del Llibre, que tindrà lloc de l’1 al 4 de novembre a la Plaça de l’Ajuntament de València. El dijous 1 de novembre a les 11 hores, ‘Eva la contacontes’ narrarà alguns dels contes del Sambori que formen part de la col·lecció L’Arc de Sant Martí.

L’endemà, el divendres 2 de novembre a les 11’30 hores, el narrador professional ‘El Gran Jordiet’, serà l’encarregat d’adaptar les obres guardonades en el Premi Sambori en forma de contacontes.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació Sambori fa valdre la importància de les creacions literàries de l’alumnat i del certamen de literatura en valencià, Premi Sambori, que en la darrera edició ha tingut una participació de 88.722 alumnes.