Fermin Muguruza presenta Black is Beltza en el Teatre Raval de Gandia

Fermin Muguruza presenta la seua nova pel·lícula Black is Beltza en el Teatre Raval de Gandia el divendres 8 de febrer a les 19h30 dins del Festival Hostes organitzat per LaCasaCalba. En acabar la projecció del film es mantindrà un col·loqui amb el director qui s’encarregarà d’explicar la història que hi ha al darrere i com va caure a les seues mans, i és que es tracta d’una proposta que barreja realitat i ficció a la perfecció. Aquest relat ha anat forjant-se a poc a poc des de, com explica Muguruza, “que vaig observar una foto presa a Nova York l’any 1965” en ella apareixia la comparsa dels gegants de Pamplona i en el seu peu de foto es podia llegir que, a causa de la situació de discriminació racial, es va prohibir la participació en la desfilada als dos gegants negres, “vaig saber que ací hi havia una història”.

A més, Muguruza afirma que temps després “durant una de les meues visites a Cuba, vaig assaborir el relat d’una missió secreta, una de tantes, comptada per un dels seus protagonistes, sobre com van de dur a terme els serveis secrets cubans al final dels anys 60, en plena guerra freda, un operatiu encobert per a ajudar a un dels moviments amb els quals la revolució cubana simpatitzava i donava suport: els Black Panthers d’Estat Units”. Política, música i art s’entremesclen per ajudar a la narració i crear el clima necessari per a traslladar a l’espectador a l’Amèrica més racial i a la lluita pels drets civils d’una banda i altra de l’Atlàntic.

La cinta compta amb actors i actrius com Unax Ugalde, Sergi López, Emma Suárez, Oscar Jaenada, Rossy De Palma, Isaach De Bankolé, Iseo, Ramon Agirre, Jorge Perugorria, Maria De Medeiros o Willy Toledo, entre d’altres integrants d’un càsting de luxe.