Alacant acull la Plaça del Llibre a la Plaça del Port

La Plaça del Llibre d’Alacant se celebra, aquest cap de setmana, amb l’objectiu de donar visibilitat a la literatura en valencià. La Plaça es planteja com unes jornades i una celebració del treball diari que fan autors i autores, llibreries i editorials i com a un punt de trobada per a molts lectors que, des de divendres 22 i fins el diumenge, tindran ocasió de posar-se al dia de les novetats editorials i de les últimes tendències literàries.

Aquesta fira es compromet a fer més visible el llibre  i els autors en valencià; reconèixer la tasca de les editorials que editen en valencià i de les llibreries que acosten als lectors; facilitar l’accés als llibres de fons, i donar suport a la cultura en valencià en totes les seus vessants, contribuint a la divulgació i al coneixement dels escriptors i les escriptores.

Escola Valenciana presenta a La Plaça el llibre 10 de dones, dissabte, 23 de febrer, a les 13.30 hores, amb la participació de les autores Gràcia Jiménez, Empar de Lanuza, Rosa Roig, Lliris Picó i Carmen Agulló.

10 de dones “És la creativitat de 10 autores que ens transmeten interés, coneixements i emocions. 10 autores que tenen l‘objectiu d‘animar-nos a llegir en la nostra llengua, completant així les accions d‘un voluntariat que té l‘objectiu d‘animar-nos a parlar en la nostra llengua” segons explica l’autora del pròleg, Carme Miquel.

Activitats d’animació lectora

Els organitzadors agraeixen la implicació de les editorials valencianes en la Plaça del Llibre, que es converteix en l’esdeveniment literari en valencià més important del sud del País Valencià. Destaca en la programació l’homenatge a l’escriptor Lluis Alpera, que va faltar recentment.

La Plaça del Llibre repeteix ubicació a la Plaça del Port d’Alacant, un espai emblemàtic de la ciutat i amb gran afluència de públic. L’espai comptarà amb un envelat d’activitats i casetes obertes amb un accés al seu interior per visitar els estands.

No sols trobarem exposicions i vendes de llibres, sinó també un ampli programa d’activitats relacionades amb la literatura i animació lectora coordinades per la Fundació Full i dirigides a públic escolar, familiar i adult.

El matí del divendres estarà adreçat a centres educatius en horari escolar, que gaudiran d’activitats d’animació lectora. El diumenge al matí els més menuts també en seran protagonistes, amb tallers i l’actuació de Dani Miquel.

Durant el cap de setmana es presentaran una vintena de novetats editorials, amb la presència de més de trenta autors i autores, amb el protagonisme de creadors de les comarques alacantines.

Cal destacar també la relació que trobem entre cultura i música, perquè aquest projecte incorpora concerts amb el títol Música i Lletra, per acostar l’esdeveniment al públic jove. En aquesta edició comptarem amb l’espectacle Línies en el cel elèctric, de Mireia Vives i Borja Penalba.

L’esdeveniment, que se celebra a la Plaça del Port, compta amb diferents entitats i institucions entre els seus organitzadors i col·laboradors: la Generalitat Valenciana, Full Fundació Ple Llibre i la Lectura, Escola Valenciana, Universitat d’Alacant, el Gremi de Llibreters Independents de les Comarques Alacantines, Acció Cultural del País Valencià, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i l’Institut d’Estudis Catalans o la Institució Alfons el Magnànim.

Un comentari a “Alacant acull la Plaça del Llibre a la Plaça del Port