Escola Valenciana dóna suport a la Vaga Feminista 8M

L’entitat organitza actes al voltant de la data commemorativa

Escola Valenciana i la seua Federació d’Associacions per la Llengua participen en la convocatòria de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, la qual ha organitzat una vaga feminista per al dia 8 de març. La Plataforma, mobilitzada per a l’acció feminista, està formada també per FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, FEU, FdE, Acontracorrent, Associació de Directors/es de Primària, Associació de Directors/es de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica.

Escola Valenciana i la seua Federació són entitats compromeses amb la igualtat de gènere, treballa per la coeducació i l’educació en igualtat i, a més, incideix en la necessitat de fer visible als centres educatius la importància de la vaga feminista. Així mateix,  aposta per la coeducació global com a base per construir una societat igualitària, amb la implicació activa de les famílies, l’alumnat, el professorat i la totalitat de les administracions públiques.

Des de la comissió d’igualtat d’Escola Valenciana es vol remarcar la importància del paper de les dones, reivindicar la igualtat real i efectiva i denuncia les múltiples desigualtats i violències que pateixen les dones: pitjors salaris i condicions laborals, invisibilització als currículums i llibres de text, poca presència als llocs de responsabilitat, i un llarguíssim etcètera.

Coeduquem

Des d’Escola Valenciana volem incidir en el fet que l’educació és una de les eines més importants per a subvertir la desigualtat social entre homes i dones. És per això que enguany eixim al carrer amb els lemes “Sí a la igualtat” i “Coeduquem”. En aquest sentit, oferim als centres d’educació secundària un taller gratuït que tracta sobre els estereotips de gènere, el mite romàntic i la violència de gènere en les sèries de televisió. Aquest taller pretén fer reflexionar l’alumnat adolescent sobre els rols de gènere i les conductes que poden derivar en violència masclista. A més, enguany l’entitat, fruit del seu compromís amb el feminisme, ha organitzat formació interna específica.

A proposta d’Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua, s’ha guardonat Carme Miquel i Diego amb un dels Premis Isabel Ferrer 2019, que el Consell concedeix a tres persones o entitats que hagen destacat en la lluita per la igualtat efectiva entre dones i homes.

Manifestació feminista

Escola Valenciana anima a la participació en la vaga i en les diferents manifestacions:

València: a les 18.00 hores amb convocatòria a la manifestació mixta i punt de trobada a Glorieta – carrer Navarro Reverter.

Castelló: a les 18.00 hores a la plaça de Maria Agustina.

Alacant: a les 19.00 hores, des de l’avinguda de l’Estació davant del Palau de la Diputació.