La Universitat d’Alacant acull la Jornada d’ensenyament i ús del valencià als centres educatius

Inscripcions: https://web.ua.es/iifv/formulari_UEM19-1.html

•Programa: https://escolavalenciana.org/web/programa_jornada_ensenyament.pdf

El proper 13 de juny tindrà lloc un nou intercanvi d’experiències d’educació plurilingüe al saló d’actes de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant. Aquesta iniciativa està organitzada per la Universitat d’Alacant, La Cívica – Escola Valenciana, UEM – UA, 1entretants i Enxarxa’t. Els assistents rebran un certificat d’assistència de la Universitat d’Alacant.

La Jornada d’ensenyament i ús del valencià als centres educatius és un espai lliure i consolidat per a compartir experiències i reflexionar-hi junts. El professorat es planteja diàriament el repte d’educar en una societat hiperconnectada i canviant. En un món en què el coneixement es vehicula en diferents llengües, codis, llenguatges d’especialitat, i a més a través de diversos mitjans. Cal saber adaptar-se a les noves metodologies, a l’evolució dels coneixements didàctics que, compartits entre el conjunt del professorat, permetran avançar.

Cada mes de juny, amb el suport de la Universitat d’Alacant, un conjunt de professores i professors crea un espai de reflexió per exposar experiències satisfactòries sobre l’aprenentatge de llengües, especialment del valencià. És el dia del professorat d’Alacant i de les comarques amb un programa confeccionat per un grup obert de docents que creu en un plurilingüisme de qualitat des del valencià.

•16’00h. Rebuda dels participants.

•16’15h. Benvinguda i obertura de la jornada.

Saló d’actes de la Facultat d’Educació Universitat d’Alacant

Vicerectorat de Cultura (UA), Facultat d’Educació (UA), Unitat d’Educació Multilingüe (UEM) i Escola Valenciana.

•16’20h. Comunicació general.

Saló d’actes de la Facultat d’Educació Universitat d’Alacant

Conferència inaugural: «Literatura infantil i juvenil en contextos plurilingües», a càrrec d’Anna Esteve Guillén. Universitat d’Alacant

•17’30h. Descans i cafè.

•18h. Comunicacions per etapa i cicle. 4 espais: Educació Infantil, Primària 1, Primària 2 i Educació Secundària, Batxillerat i Adults.

EDUCACIÓ INFANTIL

Facultat d’Educació UA. AULA ED/0-05

•«Estudiants Erasmus britànics a l’aula d’Infantil», per Daniel Martínez Cremades (CEIP Alfonso X El Sabio de Novelda).

•«Racons de parla. Fomentant el llenguatge oral», per Cristina Pertusa Ortega (CEIP Miguel de Cervantes d’Elx).

•«El projecte OUT NOW al CEIP Horta Major», per David Salinas Palmer (CEIP Horta Major d’Alcoi).

•«El treball de les lletres en ambients d’aprenentatge», per Mar Picó Palomés i Sergio López Cremades (CEIP Eloy Coloma de Xixona).

•«Experiència d’immersió a l’aula en valencià», per Rosa Maria Pastor Bevia (CEIP Vicente Blasco Ibáñez d’Elx).

•«L’Etwinning i les llengües», per Sònia Ferrando Martí (CEIP Pedro Duque d’Alacant).

PRIMÀRIA

ESPAI 1 Facultat d’Educació UA. AULA ED/0-02.

«El monstre que ve a vore’m. Un treball de veu i cos», per Noelia Colomer Santonja (CEIP El Romeral d’Alcoi).

«Una de pirates. Projecte TILC, anglés, valencià i música», per Nieves Sainz-Rozas García i Enrique Olmo Navas (CEIP La Cala de Benidorm).

«Com connectem transversalment l’escola amb activitats de llengües», per Mónica Cañete Guillem, Lucía Gómez Cuenca i Anna Belén Tormo González (CC Sant Roc d’Alcoi).

«Fem videojocs amb material manipulatiu», per Patricia Guillen Bellido (CEIP Sagrada Família de Xixona).

«El nostre hortet», per Maria José Pastrana Martorell (CEIP Santa Isabel de Sant Vicent del Raspeig).

«Docència compartida i metodologies actives», per Elena Martí Poveda i Sandra Juan Payà (CEIP Teixereta d’Ibi).

PRIMÀRIA ESPAI 2 Facultat d’Educació UA. AULA ED/0-03

«La música que ens uneix. Un projecte plurilingüe de transició», per Maria Isabel Resta Gómez i Manuel Roig Abad (CEIP Teixereta i IES Fray Ignacio Barrachina d’Ibi).

«Metodologies actives a l’ensenyament», per Mario Martínez Amat (CEIP EL Palmeral d’Alacant).

«Aprenentatge servei i l’ús de la llengua», per Francisca Gómez García (CEIP Leonor Canalejas de Benidorm).

«Descobrint Tabarca», per Maria José Orts López (CEIP José Ramón García Antón de Sant Vicent del Raspeig).

«Capgirem el valencià amb el periòdic digital», per Isabel Picó Ledesma i Raül Egio Rodríguez (CEIP N. 49 ―Museu Escolar de Puçol―. Puçol/Elx)

Projectes interdisciplinars: «L’oratge a telealmadraba i La cova de la prehistòria», per Luís Casillas Gil (CEIP La Almadraba de Sant Joan d’Alacant).

•SECUNDÀRIA I BATXILLERAT.  Facultat d’Educació UA. AULA ED/0-06

«Projectes d’aprenentatge», per M. Dolores Devesa Cascant i Patricia Mira Iborra (Col·legi José Arnauda d’Alcoi).

«Mestres per un dia», per Sara Molas Villanueva (IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig).

«ABP, treball cooperatiu i ràdio a la classe de valencià», per Maria Mira Castelló (IES La Mola de Novelda).

«Viatjant a través dels projectes interdisciplinars i el treball cooperatiu a 2n i 4t d’ESO», per Jesús Joaquim Cerdà Tortosa (IES Historiador Chabàs de Dénia).

«Donem vida a la lectura: una escape room», per Maria Josep Cebrian Miquel (IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig).

«Podries dutxar-te amb un poal d’aigua», per Lluís Bonet Juan (IES Mare Nostrum d’Alacant).

•20’15h. Comiat

INFORMACIONS DIVERSES DE LES JORNADES

•Inscripcions assistents via online: https://web.ua.es/iifv/formulari_UEM19-1.html

•Lloc de realització de la jornada: Universitat d’Alacant. Facultat d’Educació

•Més informació: lacivica@lacivica.cat – Telèfon. 607 930 565 (Ismael Vicedo)

•Els assistents rebran un certificat d’assistència de la Universitat d’Alacant.