Escola Valenciana presenta el FesFoc més incendiari de les Fogueres de Sant Joan

• El solstici d’estiu arriba carregat de música i festa a l’Alacantí amb les actuacions de Rascanya, Escarlates, Mugroman, Ebri Knight i DJ Viña Marearock.

• El Fesfoc és l’avantsala del Feslloc, que tindrà lloc de l’11 al 13 de juliol a Benlloc. Entrades a la venda en https://www.wegow.com/es-es/festivales/feslloc-2019

La música del Fesfoc impregna les Fogueres de Sant Joan. Després dels concerts de La Gira, que han tingut lloc de nord a sud del País Valencià en el cor de les Trobades d’Escoles en Valencià, arriba el Fesfoc amb noves propostes musicals.

La Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana atorga especial importància a les tradicions de cultura popular. Una manera de participar en la celebració de l’arribada del solstici d’estiu, un ritual ancestral que concep el foc com a element purificador, és amb els dos concerts de música en valencià del Fesfoc a Alacant i Sant Joan d’Alacant.

La Cívica – Escola Valenciana i Reviscola han organitzat els concerts gratuïts del Fesfoc durant les Fogueres de Sant Joan. El divendres 21 de juny a les 21 hores, la Plaça Maisonnave de Sant Joan d’Alacant acollirà el primer concert del FesFoc amb l’actuació del grup Rascanya. L’activitat ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Sant Joan, la Comissió de Festes Fogueres de Sant Joan d’Alacant i la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

El diumenge 23 de juny a les 22 hores a la Plaça del Carme d’Alacant, Escarlates, Mugroman, Ebri Knight i DJ Viña Marearock seran els encarregats de prendre la flama del FesFoc i fer vibrar l’assistència amb cançons incendiàries. Les actuacions han comptat amb el suport de la Universitat d’Alacant i Marea Rock – Racó Fogueril.

FESLLOC

Aquest concert marca la cloenda del curs acadèmic, alhora que escalfa motors per al festival Feslloc, que es desenvoluparà els dies 11, 12 i 13 de juliol a Benlloc (la Plana Alta). Les entrades estan disponibles en la pàgina: https://www.wegow.com/es-es/festivales/feslloc-2019 Tota la informació dels autobusos per al Feslloc a un clic.

El Feslloc és un festival sense finalitat lucrativa que s’autofinança de la venda  d’entrades i dels ingresos obtinguts per altres conceptes: tiquets de beguda i de menjar, sobretot. A més, en les últimes edicions, el festival ha rebut algunes subvencions de diferents administracions publiques en concepte de promoció del valencià i de foment turístic del municipi.

El Feslloc compta amb una zona d’acampada habilitada durant quatre diez, d’accés gratuït per al públic del festival que hi accedisca amb la polsera acreditativa. Igualment, el festival habilita zones d’aparcament de vehicles per facilitat l’arribada i la mobilitat del públic assistent.

A més dels concerts, el festival programa un seguit d’activitats lúdiques, divulgatives i formatives: activitats esportives, xarrades, presentacions de llibres, projecció de documentals…

El Feslloc, per consegüent, no és tan sols un festival musical: és, també, un punt de trobada de joves (i no tan joves) que arriben, sobretot, d’arreu de les comarques valencianes per conviure i compartir emocions i vivències des del respecte, el civisme i l’estima a les nostres músiques i a la nostra llengua.