L’alumnat guardonat en el Premi Sambori gaudeix del viatge a Port Aventura

Enguany, el Premi Sambori ha comptat amb la participació de centres educatius de les Illes Balears gràcies a la implicació d’Obra Cultural Balear.

•  Aquest certament vertebra el país a través de la literatura.

Durant dos dies, el 28 i 29 de juny, els xiquetes i les xiquetes guardonades amb el primer premi de cada cicle del XXI Concurs Sambori de literatura en valencià en el País Valencià, del XIIIé Concurs escolar de narrativa en català Sambori – Òmnium a Catalunya i el I Concurs Sambori – Obra Cultural Balear han viatjat a Port Aventura, acompanyats de les seues famílies. En total, 69 persones han gaudit de les més de 40 atraccions que presenta aquest part temàtic situat a Salou i Vila-seca (Tarragona), alhora que també han compartit dues jornades de germanor.

Guardonades i guardonats amb el 1r premi del Concurs Sambori de literatura en valencià gaudeixen del viatge a Port Aventura.

Amb aquesta activitat, que ha comptat amb la implicació d’Òmnium Cultural i l’Obra Cultural Balear, la Fundació Sambori clou els actes de lliurament de premis 2019 i encoratja l’alumnat a participar en la propera edició del certamen. La presidenta de la Fundació Sambori, Laura Font, s’ha mostrat satisfeta: «Estem d’enhorabona amb la participació, sempre creixent, en el Premi Sambori. Si l’any passat ens va alegrar rebre les obres d’alumnes del Baix Segura, enguany ens ompli de goig haver sumat la Canal de Navarrés, una altra comarca de predomini lingüístic castellà, i també estem il·lusionats per haver sumat un bon nombre de centres educatius de les Illes Balears».

Alumnat guardonat en els Premis Sambori 2019 en companyia de les seues famílies.

En aquest sentit, Laura Font ha remarcat la qualitat de les narracions: «Ens ha encantat llegir contes amb un llenguatge tan ric i variat, històries emocionants, ben definides i connectades, que reflecteixen universos interiors, desborden imaginació i enginy». Amb tot, la presidenta de la Fundació Sambori ha volgut palesar que «l’escola en valencià, totes les mestres i els mestres que fem ensenyament en valencià, ens hem de sentir satisfets per haver participat en el procés de formació d’aquest alumant que escriu tan bé».

Enguany, el XXIé Premi Sambori de Literatura en Valencià i el XVIé Concurs Sambori Universitari de Narrativa Curta han aconseguit una participació de 149.963 estudiantes i estudiants procedents de 767 centres i la implicació de 4708 docents de tots els nivells d’ensenyament, des del primer cicle d’infantil fins a la universitat, a més de les escoles oficials d’idiomes i els centres de formació de persones adultes.

Amb aquestes xifres tan sucoses, el Premi Sambori assaboreix dolçament l’èxit: l’actual edició és la més participativa i compromesa amb la creació de literatura en valencià en els 21 anys d’existència del concurs i, ara com ara, és el major premi de literatura de tota Europa. La participació de centres educatius de pobles històricament castellanoparlants ha sigut molt significativa.