Escola Valenciana participa en la concentració «Denunciar el seu odi no és cap delicte»

• Tres activistes han estat citades a declarar el pròxim 11 de juliol per haver-se manifestat contra la presència del bus «Hazte Oír» als carrers de València.

• L’entitat cívica convida la ciutadania a concentrar-se davant la Ciutat de la Justícia.

El dijous 11 de juliol comença el procediment judicial per la denúncia de «Hazte Oír» a tres activistes feministes i LGTBQI+, que es van manifestar contra la presència de l’autobús propagandista d’aquesta associació homòfoba i masclista el 5 de març de 2019.

València Sense Mordassa, plataforma a la qual pertany Escola Valenciana, va acordar recolzar el Col·lectiu Lambda i l’Assemblea Feminista en la defensa de les seues activistes, per la qual cosa, fa una crida a participar en la concentració «Denunciar el seu odi no és cap delicte», que tingué lloc el dijous a les 10 hores davant la Ciutat de la Justícia de València.

El passat 5 de març, en els dies previs a la vaga general feminista del 8 de març, un bus de l’organització d’extrema dreta i ultra catòlica «Hazte Oír» va arribar a València amb eslògans negacionistes de la violència masclista i imatges ofensives per a les feministes, com és el cas d’una imatge de Hitler amb els llavis pintats i el símbol feminista al front amb l’eslògan #stopfeminazis. L’arribada del bus va produir protestes per part del moviment feminista i LGTBQI+, així com l’actuació de l’Ajuntament de València que va immobilitzar-lo per incomplir determinades ordenances municipals i normativa de trànsit.

«Hazte Oír» va interposar denúncia contra l’Ajuntament de València, l’alcalde Joan Ribó, i algunes de les activistes que hi havien mostrat rebuig, amb la intenció de fer callar i impedir la contestació feminista. Arran de la denúncia el passat 15 d’abril es va produir la detenció de les tres persones, que han estat citades a declarar.

Des de l’Assemblea Feminista de València, col·lectiu LAMBDA, Alerta Solidària i València Sense Mordassa manifestem el suport més sincer i incondicional cap aquestes tres companyes. Alhora, volem denunciar la impunitat d’aquestes organitzacions d’extrema dreta que, com «Hazte Oír» promouen l’odi a la diferència, atempten contra les llibertats i els drets més bàsics de les persones, neguen la violència de gènere, entre d’altres, que cada any mata desenes de dones i de la que són víctimes quotidianes moltíssimes més. L’odi a les diferents identitats i opcions sexuals, els insults al moviment feminista i el negacionisme de la violència de gènere, que no és més que el blanquejament i la justificació de la violència exercida contra les dones, no poden amagar-se i cercar l’empara en la llibertat d’expressió, precisament perquè són eixes posicions les que posen en perill les llibertats de totes.

És indignant que la justícia espanyola sega en la banqueta de les acusades a les que protesten contra l’odi, mentre el discurs de l’odi que difon aquesta entitat queda en la més absoluta impunitat.

Una mostra més de fins on arriben les arrels del patriarcat. Nosaltres, però, continuarem responent, SI ENS TOQUEN A UNA ENS TOQUEN A TOTES!

Front el seu odi, la nostra solidaritat! Els carrers seran sempre nostres!