MANIFEST 6 de setembre de 2019

Ens hem reunit la comunitat educativa, en aquest inici de curs, per exigir la derogació de la LOMCE; la reversió de les retallades; l’increment pressupostari dedicat a educació; la fi de la segregació per sexes; la recuperació d’un sistema de beques que garantisca la igualtat d’oportunitats; la recuperació de les plantilles i les infraestructures docents; la dignificació de les condicions laborals del professorat i l’eradicació de les situacions de precarietat i explotació laboral; el fre a la privatització del sistema educatiu; la baixada de les ràtios, i la defensa i l’impuls de la nostra llengua.

Encara queda molt de recorregut per a revertir les retallades. Hem d’avançar cap a la qualitat educativa, disminuint les ràtios a les aules i l’horari lectiu del professorat, el retard en la cobertura de les substitucions, la pèrdua de llocs de treball als centres docents.

Volem més beques i ajudes per a les famílies, més recursos per al funcionament dels centres, volem que s’acceleren els tràmits i la inversió en infraestructures.

A més a més, la comunitat educativa ja no suporta més promeses incomplides i la incapacitat del Parlament espanyol fins ara per derogar una llei educativa, la LOMCE, injusta, classista i segregadora. Aquesta és la nostra principal reivindicació i seguirem impulsant amb fermesa les iniciatives necessàries per assolir-la. Volen una nova llei educativa consensuada i progressista, que protegisca l’educació pública i derogue les retallades educatives. Fins que no ho aconseguim, aquesta mobilització continua.

Així mateix el sistema educatiu valencià també pateix l’infrafinançament al País Valencià. Demanem al govern de l’Estat Espanyol que ens retorne el deute i que dissenye un model de finançament que no ens castigue.

En l’àmbit autonòmic volem que la Conselleria d’Educació desenvolupe moltes més accions que milloren les condicions de l’escola pública, de l’alumnat i les famílies i del professorat. Demanem que es fomente més la participació de les famílies en les propostes educatives dels centres.

Volem la consolidació i ampliació de la xarxa d’ensenyament públic plurilingüe a totes les edats i territoris amb la garantia de l’accés a l’ensenyament en valencià que assegure els drets lingüístics, i també que la religió no siga impartida a l’escola.

En resum, instem el Govern central a derogar la LOMCE, revertir les retallades i obrir el canal de comunicacions a una nova política educativa, centrada en el diàleg i la participació. D’altra banda, demanem al Govern de la Generalitat una aposta molt més valenta per l’ensenyament públic.