Més de 10.500 persones reivindiquen pel·lícules en valencià al cinema

Escola Valenciana estén la Festa del Cinema en Valencià de nord a sud per 12 comarques i 21 municipis

Escola Valenciana ha impulsat aquest dijous 21 de novembre la Festa del Cinema en Valencià per a denunciar la falta de projeccions en llengua pròpia i també per a reivindicar la demanda de públic existent. Amb motiu de la Festa s’han programat fins a 40 projeccions arreu del territori i han acudit 10.550 escolars i públic general.

Després de 15 anys de funcionament del programa de Cinema a l’escola, l’entitat destaca el valor pedagògic, educatiu i lingüístic que comporta que “les xiquetes i xiquets aprenguen mentres estan gaudint amb la pel·lícula”, en paraules de Laura Font, representant d’Escola Valenciana i presidenta de la CAPPEPV.

La Festa del Cinema en Valencià posa l’accent en que no és una qüestió de demanda, sinó d’oferta. Per això, Escola Valenciana lamenta la falta d’iniciatives privades de promoció del cinema en llengua pròpia. Destaquen que de la mateixa forma que el públic pot gaudir de llibres, concerts o obres de teatre en valencià, és pràcticament impossible trobar pel·lícules d’estrena en llengua pròpia. L’entitat incideix en la importància del món audiovisual per a normalitzar, també a pel·lícules, documentals i sèries, així com per a fomentar una societat plurilingüe i diversa.

A les projeccions de València ciutat al Teatre Rialto han acudit Abel Guarinos, Director General de l’Institut Valencià de Cultura, i Jose Luis Moreno, Director Adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia. També Albert Arnau, cap de serveis d’Innovació i Nous Formats d’À Punt Mèdia, entitat que ha col·laborat amb producció pròpia per a algunes projeccions.