Nules sura en estima pel Valencià

La plaça Major de Nules s’ha omplit de vaixells d’estima pel valencià. Des de les 10.00 del matí més de 8.000 assistents han passejat, jugat i divertit en les activitats organitzades per la Coordinadora de la Plana Baixa d’Escola Valenciana. Amb la música del grup Ramonets; les veus de la coral de Nules; i els balls del grup de danses, la plaça ha respirat l’ambient festiu i didàctic que caracteritza a les Trobades d’Escoles en Valencià.

El representant d’Escola Valenciana, Ismael Sanz, ha estat l’encarregat de llegir el manifest de les Trobades, acompanyat pel conseller de Cultura, Vicent Marzà, el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer i les autoritats locals, destacant del document que “al nostre parer, la primera iniciativa que ha de sorgir d’aqueix marc d’igualtat lingüística ha de ser incloure la competència lingüística en l’Estatut de la Funció Pública Valenciana, perquè forme part de la caixa de ferramentes del funcionariat que treballa en les nostres administracions. El coneixement instrumental de llengües és un ingredient inseparable de la qualitat en la prestació de serveis públics i un factor que millora l’atenció personal als seus usuaris i a les seues usuàries”.

També, el president de l’AVL, Ramon Ferrer, aprofitant el lema d’enguany de les Trobades ha manifestat que “Som i serem paraules. Som i serem valencians, i ser valencians és estimar la llengua i les paraules”.

Entre els tallers, l’assistència de La Colla d’À Punt, institucions, editorials i empreses amigues d’Escola Valenciana. Ja a la vesprada, a les 18.00 hores, se celebrarà un concert d’Andreu Valor amb la Societat Artística Nulense; i ja a la nit, a partir de les 23.00 actuacions de Novembre Elèctric, Els Catarres, i Pleasant Dreams.