Sucós cartell al Feslloch 2010

Els propers dijous 8 divendres 9 i dissabte 10 de juliol, se celebrarà per quart any consecutiu, el Feslloch, la cloenda de La Gira, el Festival Itinerant de Música en Valencià a Benlloch (La Plana Alta), un emblemàtic indret al vell mig de la Plana de l’Arc i a escassos quilòmetres de les platges de Cabanes i Orpesa. La principal novetat d’enguany és l’ampliació en un dia més, amb els concerts de la nit de dijous. L’organització també ha decitdit aplicar una congelació al preu dels abonaments respecte a l’any passat, ofertant 2.000 abonaments anticipats per als 3 dies a 20 €. A més dels 20 grups que actuaran a Benlloch, com ja és habitual, els assistents al Feslloch podran gaudir de zona d’acampada, piscina, excursions, tallers, futbet, projeccions de documentals, videoclips… i molt més !

El Feslloch està organitzat per Reviscola, l’entitat de joves d’Escola Valenciana, l’Ajuntament de Belloch, l’Associació Cultural Pitxurrull, els Col•lectius per la Llengua i la Cultura de Castelló i el Benlloch Club de Futbol.

De moment l’organització del festival que ha confirmat ja la presència a la quarta edició del Feslloch dels grups Obrint Pas, La Gossa Sorda, Orxata Sound System, ODI, Tom Bombadil, BKS, Bakanal i Xavi Castillo. Durant les properes setmanes s’aniran anunciant la resta de grups que actuaran

A hores d’ara els 2.000 abonaments anticipats per 20 € es poden comrprar a interent a través del web de Productes de la Terra: www.productesdelaterra.cat Aquests abonaments estaran a la venda fins l’1 de juliol. A partir d’eixa data el preu es veurà incrementat.

L’organització, com tots els anys també posarà a l’abast dels assistents un servei de bus per tal de facilitar la seua arribada al Feslloch, sense necessitat d’emprar els seus vehicles.

La Gira és el festival Itinerant de música en valencià que acompanya totes les Trobades d’Escoles d’Ensenyament en Valencià. Aquesta és la cinquena edició d’una iniciativa musical creada per Escola Valenciana i que consisteix a fer concerts amb grups de música en valencià arreu de les nostres comarques, coincidint amb les Festes per la Llengua per tal d’atraure al públic jove.

Després d’haver celebrat cinc edicions la Gira acumula en aquest període xifres record en el panorama musical valencià: més de 80.000 assistents, més d’un centenar de concerts celebrats, 70 grups diferents han format part oferint més de 200 actuacions en conjunt, s’han consolidat itineraris arreu dels territoris de parla comuna.

Escola Valenciana ha editat també el IV Disc de La Música en Valencià, amb la col•laboració de les Universitats públiques valencianes, on recopila 22 grups des del pop, el rap, la cançò d’autor o la música electrònica, fent un resum dels grups que van actuar a l’anterior edició de La Gira i del que podran gaudir els assistents al Feslloch.