Escola Valenciana: «un hotel sense treballadors competents en valencià no ofereix un bon servei als clients»

L’entitat cívica que treballa per la normalització lingüística al País Valencià ha manifestat que «mai no hem de tolerar que se’ns negue el dret d’expressar-nos en la nostra llengua.» Per al president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, «saber valencià està lligat a la qualitat del servei», per la qual cosa, «un hotel que viu del turisme i té treballadors que no són competents en valencià però sí en altres llengües, no està a l’altura dels seus clients, és poc professional, no ofereix un bon servei.»

Escola Valenciana ha plantejat el coneixement de llengua com una oportunitat: «és absurd que les empreses valencianes no compten amb personal format en valencià perquè limiten el seu volum de negoci a una part de la població.» En aquest sentit, l’entitat ha recordat que «aquestes vulneracions de drets no passarien en un país que tinguera les dues llengües cooficials normalitzades, a més de comptar amb mitjans de comunicació íntegrament en valencià i que la competència lingüística del funcionariat estiguera regulada a través del requisit lingüístic.»