Altura i Llíria són els pobles amfitrions de les properes Trobades

• L’Alt Palència i el Camp de Túria celebren les Festes pel Valencià.

El divendres 12 i el dissabte 13 de maig arriben les Trobades a l’Alt Palància i al Camp de Túria, respectivament. Cercaviles, tallers escolars, actuacions musicals, teatre, jocs tradicionals, exposicions, danses populars, contacontes, rutes històriques pels pobles, entre altres activitats, es posen a l’abast de la ciutadania en les Trobades d’Altura i de Llíria.

Fins ara, han tingut lloc dotze Trobades, que han reunit més de 151.000 persones per celebrar l’estima col·lectiva pel valencià al Verger (la Marina Alta), Novelda (les Valls del Vinalopó), Sant Vicent del Raspeig (l’Alacantí), Albalat dels Sorells (l’Horta Nord), Crevillent (el Baix Vinalopó i el Baix Segura), Alacant (l’Alacantí), Fontanars dels Alforins (la Vall d’Albaida), València (la Plaça de l’Ajuntament), Guadassuar (la Ribera), Vallada (la Costera), Vinaròs (el Maestrat) i Borriol (la Plana). En valencià, creixem.

Divendres 12 de maig

IIIa Trobada a l’Alt Palància

Altura celebrarà el proper divendres 12 de maig la IIIa Festa per la Llengua de l’Alt Palància amb més d’una trentena de tallers escolars, actuacions, cercavila, jocs populars, teatre, contacontes, entre altres activitats proposades per a l’estudiantat dels centres educatius d’infantil, primària i secundària de la comarca.

L’agenda d’actes amb motiu de la Trobada començarà a partir de les 9’30 hores amb la recepció de l’alumnat a la plaça de la Cova Santa. Col·lectius per la Llengua i la Cultura de Castelló i Escola Valenciana han organitzat aquesta Festa per la Llengua  en col·laboració amb la Generalitat Valenciana. L’organització ha previst activitats de diversa mena, que s’inicien a les 9’45 hores amb un passacarrer des de la plaça fins al Parc Municipal (Glorieta), lloc on els assistents podran esmorzar tots junts i fer-se fotos amb el photocall d’Escola Valenciana.

Entre les 11 i les 13 hores, l’alumnat tindrà al seu abast més d’una trentena de tallers escolars, jocs tradicional i cooperatius, esports, balls, gimcana i, a més, podrà gaudir de l’actuació de Pau Alabajos a les 11 hores al local de la Unió Musical d‘Altura, entre altres activitats. El director general de Política Lingüística i Multilingüisme,  Rubén Trenzano, ha confirmat l’assistència a la Festa pel Valencià.

Dissabte 13 de maig

XXXa Trobada del Camp de Túria

El 13 de maig, Llíria acull la XXXa Trobada d’Escoles en Valencià del Camp de Túria. La vespra d’aquesta festa que pren el valencià com a motor social, el divendres 12 de maig, la Coordinadora de Centres pel Valencià del Camp de Túria i l’Ajuntament de Llíria han previst diferents activitats, entre les quals cal destacar la inauguració de l’exposició del mosaic commemoratiu de la XXXa Trobada d’Escoles en Valencià-Llíria 2017 a les 18’30 hores a Ca la Vila, l’homenatge als ‘Dotze treballs d’Hèrcules” en una reinterpretació del mosaic original, l’exposició dels treballs participants en el Concurs de cartells anunciadors de la Trobada i els treballs col·lectius del XIXé Premi Sambori de Literatura en Valencià. A les 19’30 hores, el teatre de la Unió Musical de Llíria serà l’escenari de la Cantata ‘Rambla llibertat’, en el marc del Vé aniversari de les Cantates interpretades per l’alumnat dels centres educatius del Camp de Túria, que va reunir 400 xiquetes i xiquets juntament a una desena de professors del Conservatori professional de Música de Llíria. A més, la Trobada Musical d’Escoles del Camp de Túria ha reunit durant dos dies vora 600 alumnes a la Llar dels jubilats i demà divendres 12 de maig se celebrarà l’última sessió al teatre de la Unió Musical de Llíria i està previst que participen uns 400 alumnes.

La Trobada a Llíria del proper dissabte 13 de maig començarà a les 17 hores amb una concentració de les escoles al Mulló del Pla de les Arts com a punt de partida de la cercavila, en la qual participarà el Grup de danses i la rondalla ‘El Tossal’ i la Colla de dolçainers i tabaleters del Camp de Túria. A partir de les 17’30 hores es donarà la benvinguda als centres educatius participants a la Plaça Major. Entre les 18 i les 20 hores els xiquets i les xiquetes podran triar entre més de 40 tallers i, alhora, es desenvoluparan altres activitats com les visites guiades per la Llíria medieval (la visita s’iniciarà a les 17’30 hores i tindrà unes dues hores de durada; cal reservar de 17 a 17’30 hores a la porta de l’Oficina de Turisme situada a Ca la Vila), la interpretació de la cançó de la Trobada “Llíria, simfonia de cultures” (19’30 hores), l’actuació del Grup de danses i rondalla “El Tossal” amb la interpretació col·lectiva de la jota de Llíria. A les 20 hores tindrà lloc la globotada que marcarà la cloenda dels tallers, en acabar les actuacions. A les 20’45 hores es farà el sopar a la Plaça Major i la XXXa Trobada es clourà amb el concert de la Gira d’Escola Valenciana amb les actuacions d’Herba Negra i Sva-Ters a la Plaça Major.

La XXXa Trobada d’Escoles en Valencià del Camp de Túria ha sigut organitzada per la Coordinadora pel Valencià Camp de Túria, l’Ajuntament de Llíria, Ciutat de la Música, Dotze Treballs d’Hèrcules, Escola Valenciana, Diputació de València i la Generalitat Valenciana, en col·laboració amb editorials, associacions culturals i un bon nombre d’entitats.