Les Fogueres clouen el cicle excursionista de Contarelles i Camins fins a setembre

• L’activitat és gratuïta, però cal reservar el dinar al telèfon 607 930 565.

• En setembre es reprendran les propostes culturals de Contarelles i Camins.

Contarelles i Camins se’n va de festa. El proper dilluns 18 de juny se’n desenvoluparà la desena activitat, la Ruta de Fogueres, que tanca el calendari excursionista d’aquest aplec d’associacions. A les 13’30 hores el Bar ‘El Merengue’ (Av. Alfons el Savi 44, Alacant) serà el punt de trobada de totes les persones que vulguen conéixer de prop les festes oficials d’Alacant, declarades Interés Turístic Internacional i Bé d’Interés Cultural Immaterial.

Els participants en aquesta jornada lúdica, organitzada per La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí, tindran la possibilitat de presenciar la Mascletà i, en acabant, podran tastar un dinar amb entrants típics alacantins i arròs melós casolà al restaurant To – Bar (C/ poeta Campos Vasallo 31, Alacant). L’activitat és gratuïta, però cal reservar el dinar, que costa 15€, al mòbil 607 930 565. Tot i que el recorregut és fàcil, l’organització recomana vestir roba còmoda i calçat esportiu.

A les 18 hores tindrà lloc la Ruta de Plantà de Fogueres Especials. La passejada s’iniciarà a la Plaça de l’Ajuntament d’Alacant i recorrerà les fogueres d’Hernán Cortés, Sèneca i Diputació d’Alacant.

La importància d’aquestes iniciatives rau en què Contarelles i Camins és una xarxa associativa amb més d’una desena d’entitats que protegeixen el valencià al sud del País Valencià. Aquestes excursions fan valdre el patrimoni cultural i lingüístic i l’acosten a la ciutadania. Amb les jornades de germanor es fa una proposta atractiva per gaudir del paisatge, la història, els contes, els costums de cada poble i, per descomptat, de la gastronomia.

Contarelles i Camins aplega un bon nombre d’entitats de les comarques del centre i el sud del País Valencià amb la intenció de fer país i acostar la riquesa patrimonial a la ciutadania. Amb tot, es tracta de lligar la literatura amb el paisatge, i difuminar les fronteres de l’espai íntim de les llegendes amb l’espai real.

La Ruta de Fogueres ha comptat amb la implicació d’associacions com La Cívica, l’Ateneu Cultural Republicà de Petrer, la Coordinadora d’Escoles d’Ensenyament en Valencià La Costera, la Coordinadora Comarcal per l’Ensenyament en Valencià de la Marina Baixa, la Coordinadora Comarcal per l’Ensenyament en Valencià de la Marina Alta, La Coordinadora de l’Alcoià i Comtat pel Valencià,  l’Associació Cultural l’Antina de Santa Pola, Escola Valenciana, el Raig de Crevillent, la Coordinadora per la Llengua Terres del Vinalopó i el Rogle de Novelda.