• L’entitat cívica afirma que «cal protegir el valencià amb un cos legislatiu adient per avançar vers la igualtat lingüística».

«El valencià és llengua oficial i pròpia, per la qual cosa, és una llengua útil per a tot. El funcionariat no pot ignorar una de les dues llengües del País Valencià per desenvolupar-ne la seua tasca». En aquestes paraules s’ha expressat el portaveu de Drets Lingüístics d’Escola Valenciana, Vicent Romans, arran de l’acord en la mesa del Parlament entre PSPV, Podem, PP i Ciutadans perquè el valencià no siga un requisit, sinó un mèrit, per a les futures treballadores i treballadors de les Corts.

Escola Valenciana ho té ben clar: «Amb decisions com aquesta no avancem vers la igualtat lingüística. Sols calia un fort i valent impuls: incloure la plena capacitació en valencià per a les noves empleades i els nous empleats públics de les Corts», ha exposat Vicent Romans i ha afegit: «La normalització del valencià s’ha de portar a terme des de l’àmbit educatiu, econòmic, polític, administratiu, social i cultural a través de mesures que, d’una banda, en regulen l’ús i el coneixement i, d’altra banda, protegisquen la nostra llengua minoritzada».

Pacte històric

Escola Valenciana ha recordat l’acord històric que van ratificar el 27 de desembre de 2016 Intersindical Valenciana, CC.OO. i UGT sobre la competència lingüística que ha d’acreditar el personal al servei de les administracions públiques valencianes. Amb aquest pacte es reflectia «el respecte dels nostres drets com a ciutadans i ciutadanes, suposava una mesura per evitar discriminacions, trencava amb la configuració de l’actual model administratiu que distingeix entre llengües i persones: les que són ateses en la llegua que parlen i les que, malauradament, són forçades a canviar de llengua. Aquest fenomen sovint provoca que el valencianoparlant amague la llengua per por a ser rebutjat».

Amb tot, Escola Valenciana insta el Govern valencià a legislar en pro dels drets lingüístics de les valencianes i els valencians: «El Govern del Botànic hauria d’aprovar la nova llei de la funció pública. Aquesta normativa ha d’incloure la plena competència lingüística com a requisit per accedir a qualsevol lloc de treball de la funció pública. Els tres principals sindicats del País Valencià hi estan d’acord. Parlem de drets i ens cal protegir la nostra llengua amb un cos legislatiu adient».

A més, Romans ha ressaltat quin hauria de ser el següent pas per dignificar la llengua: «Els governants que s’estimen el valencià han de crear una llei d’Igualtat Lingüística per garantir-ne l’ús i el desenvolupament en tots els àmbits», ha conclòs.

Un comentari a “Escola Valenciana defensa la capacitació en valencià a les Corts i en tots els àmbits