Escola Valenciana celebra una reunió urgent amb la Conselleria d’Educació

• L’entitat cívica treballa per una escola pública, de qualitat i plenament en valencià.

• El correu per sol·licitar assessorament i fer arribar a Escola Valenciana dubtes sobre l’aplicació dels Plans lingüístics de centre és educacio@fev.org

L’entitat cívica ha traslladat a la Conselleria d’Educació la seua preocupació amb l’arranjament escolar i la disminució d’algunes unitats d’escoles situades a l’Horta Nord i a València ciutat. El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, ha rebut immediatament Escola Valenciana per detallar les circumstàncies singulars de cadascun dels casos.

«Educació no ha suprimit cap unitat als centres educatius. El descens de matrícula ha propiciat que algunes unitats estiguen catalogades com a “posades en no funcionament” i, el curs vinent, si augmenta l’alumnat matriculat, es tornaran a habilitar com correspon», ha declarat la portaveu de la Comissió d’Educació d’Escola Valenciana, Mireia Soriano, al fil de la reunió amb la Conselleria.

En aquesta línia, Soriano ha assenyalat: «Valorem positivament la reunió perquè ens ha servit per transmetre un missatge tranquil·litzador a les comunitats educatives, que s’han posat en contacte amb Escola Valenciana i han mostrat inquietud sobre qüestions que afecten a l’ensenyament en valencià».

Quant al personal docent, tampoc no ha patit les conseqüències de l’arranjament, atès que ha sigut reubicat a altres centres educatius amb l’objectiu de cobrir necessitats de recursos humans dels centres educatius públics de tot el País Valencià. És més: a través del Pla d’Actuació per la Millora ―PAM― les escoles i els instituts han conservat l’equip docent, malgrat la reducció d’unitats. La Conselleria s’ha compromés a estudiar alguns dels casos que Escola Valenciana ha exposat amb les queixes rebudes per famílies i direccions de centres.

Escola Valenciana continua exigint la derogació de la LOMCE, «una llei antidemocràtica, sectària, retrògrada, segregacionista, injusta, classista.., que no compta amb el suport de les comunitats educatives i, a més, afavoreix els centres concertats, manté els seus privilegis en detriment de l’ensenyament públic».

Així, la Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana ha manifestat: «Entenem la limitació dels recursos que disposem al País Valencià a causa de l’infrafinançament que, entre altres sectors greument sacsejats, es troba el sistema educatiu valencià. En Escola Valenciana som conscients que la llei educativa de l’estat espanyol condiciona i impedeix la millora de l’ensenyament al nostre país. Per aquesta raó, Escola Valenciana continua i continuarà lluitant per l’escola pública, de qualitat i plenament en valencià. Sols la nostra escola garanteix la igualtat, l’educació en valors i la normalització de la nostra llengua».

Escola Valenciana ofereix assessorament per respondre tots els dubtes que poden sorgir amb l’aplicació dels Plans lingüístics de centre aprovats als centres educatius. El correu per fer arribar aquestes qüestions és educacio@fev.org