Presentació de la campanya Euro, llavor de solidaritat en benefici de Proactiva Open Arms

Escola Valenciana col·labora amb Proactiva Open Arms en la campanya Euro, llavor de solidaritat 2019 per no perdre ni una vida més a la mar. Dilluns, 28 de gener, es presentarà a l’Institut de Secundària Cap de l’Aljub de Santa Pola la campanya solidària que enguany convida els centres escolars a reflexionar sobre la crisi migratòria a la Mediterrània, i a celebrar el dia de la Pau amb l’euro solidari. L’alumnat que vulga participar sols haurà d’aportar un euro dels seus estalvis i amb aquest senzill gest aportarà el seu gra d’arena en el foment de l’ajuda humanitària per a construir un món més just.

En l’acte participarà Josep Ochoa Monzó, director general de Responsabilitat Social i Foment de l’Autogovern de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació; Yolanda Seva Ruiz, Alcaldessa de Santa Pola; Joaquín Acedo, membre de Proactiva Open Arms; Vicente Sempere, segon patró del Nuestra Madre Loreto; i Joan Cortés, Vicepresident d’Escola Valenciana.

En l’acte el segon patró de Nuestra Madre Loreto de Santa Pola explicarà com van rescatar a la mar a 12 persones que fugien de les llanxes de les autoritats líbies, el passat mes de desembre. Un vaixell de Proactiva Open Arms els va proporcionar assistència mèdica i els va traslladar a Malta.

Proactiva Open Arms és una organització no governamental i sense ànim de lucre que té la principal missió de rescatar de la mar a totes aquelles persones que intenten arribar a Europa fugint de situacions crítiques. Des de setembre del 2015 a agost del 2018 Proactiva Open Arms ha aconseguit salvar 59.395 vides, i ha donat a aquestes persones l’oportunitat d’arribar a terra ferma després d’emprendre el viatge més perillós de les seues vides en mar obert.