“Calen les fronteres entre països?” Inici de la Lliga de Debat

«Calen les fronteres entre països?» és el tema al voltant del qual els estudiants debatran en la Lliga de Debat 2019, amb inici dimarts 5 de febrer a La Universitat Jaume I de Castelló. A l’acte inaugural han acudit la Rectora, Eva Alcón i el President d’Escola Valenciana, Natxo Badenes.

La Lliga de Debat està organitzada per la Xarxa Vives, amb la col·laboració d’Escola Valenciana per a la fase local. Participen en aquesta fase 57 equips repartits entre la Universitat Jaume I de Castelló (14) del 5 al 7 de febrer, la Universitat d’Alacant (13), la Universitat Miguel Hernández (7), la Universitat Politècnica de València (6) del 7 al 9 de febrer i Universitat de València (17) de l’11 al 16 de febrer.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat té com a objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’haurà de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, enguany «Calen les fronteres entre països?». Es valoren les capacitats de treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Es tracta de la competició d’oratòria més important del sud d’Europa. L’activitat millora les habilitats comunicatives dels participants que es troben en l’etapa formativa. Així mateix, fomenta l’adquisició de competències transversals tan importants per la vida acadèmica i professional futures com són la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació, l’anàlisi, la construcció d’un discurs, la planificació i la presa de decisions.

Organitzada des de 2014 per la Xarxa Vives i Escola Valenciana, des de 2005 en la modalitat universitària, la Lliga està adreçada a estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius, d’entre 15 i 18 anys. La fase final de la competició tindrà lloc del 3 al 5 d’abril a la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona).