La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca a la vaga feminista del 8M

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, formada per les organitzacions, FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, FEU, FdE, Acontracorrent, Associació de Directors/es de Primària, Associació de Directors/es de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica, ha decidit sumar-se al moviment feminista, que ha convocat una vaga feminista per al dia 8 de març. D’aquesta manera les entitats que la configurem animem a tota la comunitat educativa a secundar la vaga i a participar en tots els actes que es convoquen per part d’aquest moviment en tots els municipis i ciutats.

La Plataforma vol remarcar la importància del paper de les dones, reivindica la igualtat real i efectiva i denuncia les múltiples desigualtats i violències que pateixen les dones: pitjors salaris i condicions laborals, invisibilització als currículums i llibres de text, poca presència als llocs de responsabilitat, i un llarguíssim etcètera que desemboca en allò més sagnant, les agressions, l’explotació sexual i els assassinats. La violència masclista és una xacra de la nostra societat a la qual els diferents governs no han donat suficient resposta i a la que cal destinar tots els recursos i esforços per a poder-la eradicar.

Totes les persones que formem part de la comunitat educativa diem no a la violència masclista i volem que des de l’àmbit educatiu s’implementen les mesures necessàries per a avançar cap a una societat igualitària entre homes i dones, ja que en la coeducació està la clau per la igualtat.

La Plataforma incideix en la necessitat de visibilitzar als centres educatius la importància de la vaga feminista, i aposta per la coeducació global com a base per construir una societat igualitària, amb la implicació activa de les famílies, l’alumnat, el professorat i les administracions. A més, dóna suport a les propostes de l’Assemblea 8M de València, amb accions com ara l’Esmorzar Violeta el dia 7 de març i tota una sèrie d’activitats per a treballar als centres durant tot l’any.

La Plataforma comunica que assistirà a la manifestació convocada pel moviment feminista el dia 8 de març ja de vesprada.