Pilota, Muixeranga, Moma, nanets… pugen al vaixell de les Trobades

València ciutat i Castelló de la Plana han estat l’altaveu de “Som i serem paraules”, el lema de les Trobades i la cançó interpretada per Dani Miquel amb lletra de la mestra Alba Àlvarez.

Des de primera hora del matí el carrer d’Albalat dels Tarongers de València, al barri de Sant Josep, començava a bullir d’activitat. Centres educatius, associacions, administracions i la Colla d’À Punt, muntaven les més de 120 paradetes de tallers que a partir de les 11.00 hores han realitzat variades activitats lúdiques i festives.

La cercavila ha eixit al voltant de les 10.00 hores dels col·legis García Lorca i Vicente Gaos, els dos centres col·laboradors de la Trobada, passant per la plaça Xúquer i Ramon Llull fins a arribar a la zona de taller “en una reivindicació per l’escola i la llengua. El decret de plurilingüisme ha unificat les línies d’ensenyament en valencià, i és cert que està millor, però als centres concertats i privats no està integrant, queda moltíssima feina per fer” explica la presidenta de la CAPPEV, Laura Font.

“La nostra insígnia és el vaixell i amb el bon vent de les comunitats educatives aconseguirem anar a més” tal com demostra la Trobada de hui “malgrat la falta d’infraestructures i les dificultats burocràtiques però amb la voluntat de molta gent que col·labora en la jornada lúdica” remarca Laura Font.

Una jornada que culmina unes activitats encetades al mes de juny amb les Passejades Estellés, el premi de poesia Estellés, el concurs de cartells i disseny de la carpeta, les dues trobades musicals al Palau de la Música o els Premis Sambori amb la col·laboració de la Universitat Politècnica. Cal destacar també l’activitat Natura a la ciutat, un projecte de la mestra d’Empar Granell impulsat per Laura Font per “contar amb la mirada l’evolució de la natura als barris”.

I a Castelló de la Plana els nanos, cavallets i botafocs encetaven la cercavila que conduïa al parc Ribalta per gaudir de les exhibicions de Pilota, Muixeranga, danses, i diverses activitats en una jornada amb exhibició de teatre inclosa, a càrrec del grup ScuraPlats.

El president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes, ha aprofitat la jornada reivindicativa per a tornar a demanar “la competència lingüística en l’Estatut de la Funció Pública Valenciana, perquè forme part de la caixa de ferramentes del funcionariat que treballa en les nostres administracions. El coneixement instrumental de llengües és un ingredient inseparable de la qualitat en la prestació de serveis públics i un factor que millora l’atenció personal als seus usuaris i a les seues usuàries”.

Així mateix, el president d’Escola Valenciana anima a corregir els efectes col·laterals de la LOMCE, legislant una nova llei educativa d’ampli consens social i polític que responga els grans reptes pedagògics del segle XXI i reflectisca la diversitat lingüística i cultural de l’Estat.

La pròxima Trobada serà el 4 de maig a Tavernes de la Valldigna a la comarca de la Safor.