Escola Valenciana es mostra satisfeta amb la creació dels Premis Carme Miquel

• Bases reguladores: https://www.uv.es/uvcatedres/Carme_Miquel_2019_val.pdf

• El termini per presentar els treballs acaba el 15 d’octubre de 2019 a les 14 hores.

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ha donat a conéixer les bases dels Premis Carme Miquel 2019 per a l’estudi dels drets lingüístics i la seua garantia i materialització real en els treballs de fi de grau i treballs de fi de màster, aprovats a les universitats públiques espanyoles.

«Amb aquesta iniciativa tan encertada», ha indicat el president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes: «Es promourà el coneixement d’una dona cabdal en el món de l’educació i la cultura, com és Carme Miquel i, a més, amb una finalitat tan preuada com protegir els nostres drets. En Escola Valenciana estem contents que el Govern valencià reconega la importància de la tasca que desenvolupà la nostra companya Carme en benefici de la nostra llengua i lligue els drets lingüístics a la seua figura».

Parlar de Carme Miquel (la Nucia, 1945 – 2019) és parlar de cultura, educació i llengua. Va escriure una trentena de llibres, fou una de les impulsores de l’ensenyament en valencià fa més de 50 anys, sota els principis de la renovació pedagògica de Célestin Freinet. Carme ha sigut una d’aquestes mestres que ensenyen des del cor i ho ha fet amb il·lusió, convicció  i dedicació durant 40 anys. L’essència que perviu en Carme, més enllà d’ella mateixa, ha sigut la generositat de compartir amb tothom allò que la dota d’identitat: l’estima pel valencià.

Premis Carme Miquel

Podran participar-hi els estudiants i les estudiants de qualsevol titulació oficial de les universitats espanyoles que hagen aprovat un treball de fi de grau o de fi de màster en qualsevol llengua oficial en les comunitats autònomes de l’estat o en anglès, en el curs 2018/2019, entre l’1 d’octubre de 2018 i el 31 de setembre de 2019.

Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 8645 / 30.09.2019

L’objectiu d’aquesta convocatòria és premiar l’estudi dels drets lingüístics, i la seua garantia i materialització real en els treballs de fi de grau i treballs de fi de màster aprovats en les universitats públiques espanyoles.

La finalitat d’aquests premis és fomentar entre l’estudiantat universitari els fonaments teòrics i les estratègies o mesures per a la materialització i la garantia real dels drets lingüístics i el multilingüisme.

Els premis es finançaran per un import de 2.250 euros per a l’exercici 2019. El premi al millor treball fi de màster està dotat amb 1.000 euros. Hi haurà també un accèssit per a un treball fi de màster dotat amb 500 euros.

Les sol·licituds es poden presentar a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana fins al 15 d’octubre de 2019 a les 14 hores.