Els instituts ja poden fer la preinscripció en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

• La data límit per fer la preinscripció és el 8 de novembre de 2019.
• Preinscripció en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat: Xarxa Vives. • Vídeo de la Lliga de Debat 2020.
• Lliga de Debat al País Valencià: lligadebat@escolavalenciana.org / 607 930 565

Catorze universitats de la Xarxa Vives organitzaran fases locals de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, i comptaran amb la participació de 5.000 alumnes i 163 centres docents. En el cas del País Valencià, totes les universitats públiques estan adscrites a aquesta activitat que fomenta el debat i desenvolupa la capacitat de parlar en públic en l’alumnat. Enguany, el tema d’aquestes jornades dialèctiques és «La tecnologia augmenta la felicitat?». L’equip guanyador de cada fase local participarà en la final absoluta, que tindrà lloc entre els dies 22 i 24 d’abril de 2020 a la Universitat Rovira i Virgili.

Imatge d’arxiu de la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat a la Universitat d’Alacant.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat, amb el català com a llengua vehicular.

La Lliga de Debat al País Valencià naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària amb l’impuls de la Xarxa Vives i d’Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua. Aquesta activitat fomenta l’ús de la paraula entre les estudiantes i els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual es defensa una posició a favor o en contra. El jurat de la competició valora capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal.

Participants

La participació en la competició està oberta a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de la regió Vives: Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya. Els equips han d’estar formats per un mínim de tres alumnes (dos oradores o oradors i una investigadora o investigador)  i un màxim de 5 estudiants (dos oradores o oradors i tres investigadores o investigadors) del mateix centre educatiu i estar representats per una capitana-tutora o un capità-tutor designat pel centre.

Cada centre ha d’estar inscrit com a participant a una universitat de la Xarxa Vives, al campus de la qual competirà contra els equips d’altres centres que s’hagen adscrit a la mateixa universitat de referència.

Inscripcions

El període de preinscripció de la Lliga de Debat romandrà obert fins al dia 8 de novembre. El formulari de preinscripció i tota la informació es troba recollida en l’apartat d’Inscripcions del web de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La final absoluta tindrà lloc a la Universitat Rovira i Virgili, del 22 al 24 d’abril de 2020. L’experiència de les primeres edicions i l’excel·lent valoració dels centres participants en la darrera edició confirmen la consolidació d’aquesta activitat.

Imatge d’arxiu de l’alumnat participant en la final de la Lliga de debat a València.

En la fase final es lliuraran tres premis: el primer premi, a l’equip campió, està dotat amb 1.500€ en material educatiu; el segon premi, a l’equip subcampió, té una dotació de 700€ en material educatiu i el premi individual a la millor oradora o orador és de 300€ en material educatiu. Els premis poden ser emprats per a l’adquisició de llibres, material escolar, didàctic o electrònic.

• Més informació: