• Escola Valenciana posa a disposició dels ajuntaments el programa Voluntariat pel Valencià per crear nous parlants de valencià.

• Gràcies al Voluntariat pel Valencià més de 25.600 persones han compartit experiències i han guanyat fluïdesa a l’hora de parlar valencià.

• La còmica Maria Juan sorprén l’assistència amb monòlegs carregats d’ironia.

Persones voluntàries i aprenentes que van assistir a l’acte de presentació de la nova campanya del Voluntariat pel Valencià.

L’Espai Municipal de Joventut Algirós de València ha sigut l’escenari on Escola Valenciana ha donat a conéixer la nova imatge de la quinzena edició del Voluntariat pel Valencià. Vora un centenar de persones han participat en aquesta vetllada, que ha culminat amb bones dosis d’humor i d’ironia de la mà de l’actriu i presentadora d’À Punt, Maria Juan.

El coordinador del Voluntariat pel Valencià, Vicent Font, i la tècnica, Alejandra Martínez.

«‘Et trobem parella;)’ és l’eslògan de la campanya gràfica 2019 – 2020. Tanmateix, no som un consultori de relacions sentimentals», ha assegurat amb un somriure el responsable del programa Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Vicent Font, i ha afirmat: «Amb aquesta iniciativa hem volgut jugar amb el concepte de ‘parella lingüística’ d’una manera divertida i colorista».

Els matisos vius, la complicitat, l’amistat, l’humor i la simpatia són els atributs que il·lustren la nova cartellera del Voluntariat pel Valencià per atraure persones aprenentes i voluntàries a festejar amb el valencià. Segons Font, «hem fet servir imatges de fruites autòctones com la taronja o la figa, perquè pensem que dins de la seua naturalesa diversa es complementen a la perfecció i cadascuna atresora un suc saborós a l’interior». De forma metafòrica, les parelles lingüístiques comparteixen la seua essència personal, el seu bagatge vital, les seues experiències, que «no són una altra cosa que aquest “suc saborós” que només podem tastar quan coneixem l’interior de les persones. El Voluntariat pel Valencià valora, sobretot, la qualitat humana d’aprenentes i voluntàries perquè sols des del cor podem transmetre la bellesa i la riquesa de la nostra llengua».

La còmica Maria Juan.

Durant la presentació, el coordinador del programa i la tècnica Alejandra Martínez han dedicat paraules d’agraïment a les persones voluntàries i aprenentes: «Compartiu la llengua que estimeu. Sou els i les millors mestres, perquè per a ensenyar cal estimar allò que s’ensenya. Què seria del voluntariat sense les persones aprenentes? Sense vosaltres no hi hauria Voluntariat pel Valencià».

Toni Francés i Inés Sanz durant la presentació de la campanya 2019 del Voluntariat pel Valencià.

Especialment emocionant ha sigut l’homenatge que Vicent Font ha fet per recordar la desapareguda escriptora Carme Miquel i Diego: «Va ser la primera presidenta d’Escola Valenciana des de 1990 fins al 1994, però també la recordem com a amiga, companya, i dona referent de la cultura, l’ensenyament i l’activisme social valencià». Inés Sanz i Toni Francés han sigut els encarregats de llegir el relat que Carme Miquel escrigué en el volum “10 de 2”, el primer llibre del Voluntariat pel Valencià.

El Voluntariat pel Valencià

El Voluntariat pel Valencià és el programa d’Escola Valenciana que té com a objectiu potenciar el nombre de parlants de valencià. És un programa gratuït, que  tracta de posar en contacte una persona valencianoparlant amb una altra que vol començar a parlar en valencià i formar, d’aquesta manera, una parella lingüística, que quedarà per a parlar en valencià una hora a la setmana, durant un mínim de deu setmanes.

La nova campanya gràfica s’acompanya de materials com el Quadern de Suport de l’autora Pura Santandreu (Edicions 96) i el llibre “10 de dones”, una continuació del recull “10 de 2”, amb el qual el Voluntariat pel Valencià commemorà els 10 primers anys de parelles lingüístiques. “10 de dones” ha comptat amb les plomes de deu escriptores: Isabel- Clara Simó, Mariló Sanz, Gràcia Jiménez, Empar de Lanuza, Rosa Roig, Violeta Tena, Amàlia Roig, Lliris Picó, Carmen Agulló, Mercé Viana, i amb el pròleg escrit per Carme Miquel.

Un comentari a “«Et trobem parella;)» és la nova campanya d’Escola Valenciana per atraure més gent a festejar amb el valencià

1. Felicitacions per la nova imatge del Voluntariat.
    Jo ja m’he inscrit com a voluntari a la nova campanya.
    Gràcies pel vostre treball.
    Salutacions.