Escola Valenciana se suma a les mobilitzacions feministes pel 8M

L’entitat aposta per la coeducació als centres educatius per a assolir la igualtat entre dones i homes

Escola Valenciana i la seua Federació d’Associacions per la Llengua commemora un any més el 8 de març, Dia de les Dones, amb el suport a les diferents accions i activitats que el moviment feminista organitza arreu del País Valencià. L’entitat convida a participar en les manifestacions convocades.

La Comissió d’Igualtat d’Escola Valenciana denuncia que encara estem molt lluny d’aconseguir la igualtat entre dones i homes. Les dones continuen sent assassinades, la bretxa salarial és encara un fet a moltes empreses, les dones són invisibilitzades en tots els àmbits i un llarguíssim etcètera de violències masclistes que fan palesa la necessitat de la lluita feminista cada dia de l’any.

A més, la Comissió d’Igualtat d’Escola Valenciana recorda que aquest 8 de març també està marcat per les multes injustes a algunes activistes durant les vagues feministes dels anys 2018 i 2019. Les multes, que ja ascendeix a 11.000 euros, estan emparades sota la “llei mordassa” i atempten contra el dret de vaga i manifestació. Són vint les activistes que tenen obert un procés sancionador i, en el cas de tres de elles, s’ha esgotat ja la via administrativa i han encetat la via judicial. Els judicis començaran pròximament.

Manifestacions #8M

Escola Valenciana anima a tota la societat a participar en les diferents accions que el moviment feminista ha organitzat als pobles i ciutats del País Valencià. La Federació participarà a la manifestació del 8 de març a València, que amb el lema “feminisme per a canviar el món” eixirà des de l’IES Lluís Vives a les 18 h. Escola Valenciana portarà pancarta i el punt de trobada és l’església de Sant Agustí a les 17.45 h. Pel que fa a Alacant, l’entitat participarà en la manifestació que començarà a les 11 h al cantó de l’Avinguda Maisonnave i Federico Soto. La manifestació a Castelló eixirà a les 18 h a la Plaça de Maria Agustina.

Coeduquem

La Federació d’Associacions per la Llengua porta la coeducació a l’alumnat valencià amb diferents activitats i tallers als instituts. Escola Valenciana ha tornat a oferir als instituts un taller gratuït que trenca els estereotips de gènere, el mite romàntic i denuncia la violència de gènere en les sèries de televisió. Aquest taller serveix perquè l’alumnat reflexione sobre els rols de gènere i les violències masclistes.

A més, dijous 5 de març l’entitat ha projectat la pel·lícula L’espia roja a l’edifici El Menador de Castelló de la Plana. També projectarà La seva millor història dimarts 10 de març al Centre Octubre de València.