Escola Valenciana defensa l’educació en la diversitat afectiva i sexual per a combatre la LGTBIfòbia des de les aules

Diumenge 17 de maig commemorem el Dia Contra la LGTBIfòbia. Des d’Escola Valenciana volem posar el focus en la necessitat d’educar en la diversitat sexual, de gènere i familiar. Defensem una educació laica, inclusiva, en igualtat i en valencià i, per això, ens preocupa que, en ple segle XXI, un dels principals motius de l’assetjament escolar encara siga per raons d’opció sexual o identitària.

Eduquem en la diversitat, combatem la LGTBIfòbia des de les aules

El 17 de maig de 1990 l’OMS va eliminar l’homosexualitat de la llista de malalties mentals. 30 anys més tard, pertànyer al col·lectiu LGTBI continua sent un motiu de discriminació i d’odi al País Valencià i al món. La LGTBIfòbia, a més de ser un delicte perseguible per la justícia, viola la identitat de les persones i atenta els Drets Humans.

Des d’Escola Valenciana volem posar l’èmfasi en la necessitat d’acabar amb l’assetjament escolar, tant dins com fora de l’aula. Segons la FELGTB, vora un 60 per cent de l’alumnat ha sigut testimoni de ciberassetjament cap a estudiants del col·lectiu LGTBI o per ser percebudes com a tals.  A més, aquest assetjament que abans es produïa al pati, ara es continua reproduint per xarxes socials.

Cal que les i els mestres visibilitzen la diversitat a l’aula i eduquen en llibertat.  Per combatre això, apostem per la coeducació, una educació inclusiva que forma en igualtat i en diversitat i que respecta la pluralitat familiar de moltes xiquetes i xiquets.

Llenguatge LGTBI

D’altra banda, una de les eines de reproducció del patriarcat és el llenguatge i, per això, felicitem L’Acadèmia Valenciana de la Llengua per haver revisat el seu diccionari incloent termes que fan referència a la multiplicitat de sexualitats així com haver visibilitzat aquells termes que tenen un marcat caràcter LGTBIfòbic.

A més, animem a l’AVL a donar un pas més i recopilar el vocabulari LGTBI perquè el professorat ho puga treballar amb l’alumnat.